۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان تعیین شود
لاهوتی خطاب به شورای عالی کار:

حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان تعیین شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با ابراز نگرانی از رقم پایین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، تصریح کرد: شورای عالی کار حداقل حقوق بازنشگان تأمین اجتماعی را ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان تعیین کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی با بیان اینکه بر اساس قانون، بازنشستگان تأمین اجتماعی باید حقوق خود را از بخش خصوصی و تأمین اجتماعی دریافت کنند، گفت: به همین دلیل مجلس و سازمان برنامه و بودجه نمی‌توانند به مانند بازنشستگان لشکری و کشوری برای این عزیزان حقوق بازنشستگی در قانون بودجه پیش بینی کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قانون شورای عالی کار را برای تعیین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تعیین کرده است که این شورا به ریاست وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، نمایندگان قشر کارگری و نمایندگان کارفرمایان برای تعیین دستمزد کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی هر ساله در پایان سال تشکیل جلسه می‌دهد.

لاهوتی اضافه کرد: جلسه شورای عالی کار در پایان سال برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۹۹ به دلیل اختلافات بین نمایندگان کارگران و نمایندگان کارفرمایان نتیجه‌ای نداشت و در حال حاضر وزارت کار باید هرچه سریع‌تر زمان نشست تعیین حقوق و دستمزد برای این عزیزان را تعیین کند.

وی تأکید کرد: بنابراین مجلس و قانون بودجه نه تنها منعی برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ندارد بلکه به دنبال افزایش جدی حقوق آن‌ها است.

لاهوتی با بیان اینکه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان مدافع حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی باید وارد عمل شود، افزود: شورای عالی کار نیز باید هرچه سریع‌تر با تشکیل جلسه حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را تعیین کند.

وی با غیر قابل قبول خواندن رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: کف رقم در نظر گرفته شده برای بازنشستگان لشکری و کشوری رقم ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده که شورای عالی کار نیز می‌تواند با تبعیت از همین فرمول چنین رقمی را برای حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در نظر گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به هیچ عنوان نباید کمتر از بازنشستگان لشکری و کشوری باشد، گفت: معتقدم شورای عالی کار باید علاوه بر در نظر گرفتن افزایش ۱۵ درصدی حقوق در سال جدید، حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را رقم ذکر شده در نظر گیرد.

کد خبر: ۱۲٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      3 0
      شماهاوکلای ملت اگه واقعابخواهیدوبااهرم استیضاح ازوزرای عضوشورایعالی کاربخواهیدکه حقوق حقه قانونی کارگران حداقل ۳۵درصدافزایش یابد،هفته سوم فروردین ۹۹شروع گردیده ولی وزیرهنوزدستوربرگزاری جلسه تعیین دستمزدسال ۹۹رونداده است، خیانت بالاترازاین هست آقای نماینده.
    • بازنشسته IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      1 0
      کی گفته باید حقوق بازنشستگان تابع رقم حداقل حقوق شاغلان باشد ؟؟؟ اون یه چیز دیگه است این یه چیز... دیگه تو رو خدا پیگیری کنید
    • اسلامی IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 2
      ممنون و متشکر از حمایت شما .
    • بنی آدم IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      درود به شرف کسانی که از حق بازنشسته تامین اجتماعی دفاع میکنند ما که دستمان به جایی نمیرسد هر سال وعده همسان سازی میدهند ولی از عمل خبری نیست مخصوصا نوبخت که 7سال پیش گفت نیاز به یک دوره 5 ساله دارد معنی این حرف بی حرمتی به این قشر کم در امد است چرا مگر تامین اجتماعی کم درامد دارد
    • کارافتاده تامین اجتماعی IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      سلام خدمت نمایندگان عزیز ترخدا زودتر تکلیف ما را مشخص کنید دیگر توانی نداریم دراین سن کهولت که انقدر فکر و خیال کنیم
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 0
      اگر تامین اجتماعی خصوصیه چرا دولت انقدر به دارایی واموال تامین اجتماعی دست درازی میکنه چرا 260هزار میلیا دی رو که از سازمان دزدیده نمیده اگه نوبخت بقولش عمل کنه حقوقای ما هم درست بشه ولی رو حرف نوبخت نمیشه حساب کرد، خصوصیه ولی مورد تاخت وتاز دولتیها، واقعا باعث تاسفه...