۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
پیشرفت ۷۸ درصدی راه بانه - مریوان/هزینه راهسازی در کردستان بالاست
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

پیشرفت ۷۸ درصدی راه بانه - مریوان/هزینه راهسازی در کردستان بالاست

سنندج - مدیر کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره آخرین وضعیت پروژه احداث راه اصلی بانه - مریوان، گفت: این پروژه در حال حاضر ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عرفان مرادی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به تلاش اداره کل راه و شهرسازی در راستای ارتقاء زیرساخت های بخش راه در استان کردستان، اظهار کرد: پروژه بهسازی و ارتقای جاده بانه - مریوان به راه اصلی در دستور کار این اداره کل بوده و کارهای خوبی نیز تاکنون انجام شده است .

وی ضمن اشاره به وضعیت و شرایط پروژه راهسازی بانه – مریوان، عنوان کرد: طول این پروژه از شهر بانه تا دوراهی دواب (تقاطع جاده سقز – مریوان ) ۴۸ کیلومتر است که عملیات راهسازی ۴۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده و تنها هشت کیلومتر از مسیر باقیمانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد: هشت کیلومتر باقیمانده نیز به اعتباری در حدود ۸۰ میلیارد تومان نیاز دارد که امیدواریم در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز  در آینده نزدیک بتوانیم از این پروژه بهره برداری نموده و کار ارتقای مسیر بانه - مریوان از راه فرعی به اصلی به سرانجام برسد.

مرادی هم چنین از تعریض پنج کیلومتر از ورودی شهر بانه به مریوان و ارتقای آن به چهارخطه به عنوان یکی از پروژه های فعال در حوزه شهر بانه خبر داد و افزود: اتمام این پروژه نیز نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی ضمن اشاره به بالا بودن هزینه راهسازی در استان کردستان، عنوان کرد: به دلیل شرایط خاص جغرافیایی هزینه راهسازی در کردستان بیشتر از میانگین کشور است و به همین دلیل انتظار داریم که مسئولان استانی و کشوری در این زمینه حمایت های بیشتری از اداره کل راه و شهرسازی کردستان داشته باشند.

کد خبر: ۱۲۲٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha