۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
نیروگاه‌های مقیاس متوسط، نیروگاهی با تنوع سوختی
مدیرعامل گروه مپنا عنوان کرد

نیروگاه‌های مقیاس متوسط، نیروگاهی با تنوع سوختی

علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا گفت: از ویژگی‌های مهم نیروگاه‌های مقایس متوسط، تنوع سوختی آنهاست که در این نیروگاه‌ها قابل استفاده بوده و محدود به مصرف گاز نیستند.

به گزارش بازار، عباس علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا در مراسم امضای قرارداد احداث ۷ نیروگاه مقیاس متوسط با شرکت برق حرارتی افزود: این نیروگاه‌ها متناسب با اقلیم ایران و مقاوم به گرما و رطوبت هستند و، چون در محل مصرف نصب می‌شوند از بهره وری بالایی برخوردارند.

وی با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم که متخصصان کشورمان قادر به تولید ماشین‌های دوار هستند گفت: این ماشین‌ها تحریم پذیر نیستند، زیرا ما از مواد اولیه تا محصول نهایی را بصورت بومی و متناسب با نیاز ملی تامین می‌کنیم.

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به اینکه افزایش بهره وری در تولید و تقاضا هدف اصلی برای مسئولان صنعت برق کشور است ادامه داد: این نوع نیروگاه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، زیرا باتوجه به نصب در محل مصرف نیازی به شبکه انتقال و توزیع ندارند و همین موضوع بهره وری را در این بخش افزایش می‌دهد.

علی آبادی با اشاره به اینکه تنوع تولید ماشین‌های تولید برق بخصوص در نوع کوچک و متوسط، شر ایط تولید برق را افزایش می‌دهد گفت: پراکنده کردن نیروگاه‌های متوسط و کوچک در بخش‌های مختلف شبکه تصمیم بسیار مهم مهندسی است که در صنعت برق گرفته شده است.

وی افزود: این نیروگاه‌ها در مدت ۸ ماه به مدار تولید و بهره برداری می‌آیند.

کد خبر: ۱۲۲٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha