۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
کیف پول سخت افزاری چیست؟ ولت فیزیکی از کجا خرید کنیم؟

کیف پول سخت افزاری چیست؟ ولت فیزیکی از کجا خرید کنیم؟

کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet که با نام های کیف پول فیزیکی یا والت سرد نیز شناخته می شود یکی از انواع کیف پول های ارز دیجیتال کریپتوکارنسی است.

به گزارش بازار، کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet که با نام های کیف پول فیزیکی یا والت سرد نیز شناخته می شود یکی از انواع کیف پول های ارز دیجیتال کریپتوکارنسی است که دارایی شما را از خطرات هک و تحریم و ... در امان نگه می دارد، در این مقاله قصد داریم علاوه بر بررسی مفهوم کیف پول سخت افزاری شما را با بهترین فروشگاه آنلاین خرید کیف های فیزیکی رمزارز نیز آشنا کنیم، همراه ما باشید.

کیف پول سخت افزاری چیست

کیف پول سخت افزاری یا والت فیزیکی چیست؟

کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet که با نام های کیف پول فیزیکی یا والت سرد نیز شناخته می شود یکی از انواع کیف پول های ارز دیجیتال کریپتوکارنسی است که دارایی شما را از خطرات هک و تحریم و ... در امان نگه می دارد.

برای ذخیره و مدیریت رمزارزها ما نیاز به کیف پول داریم و کیف پول ها نیز انواع مختلفی دارند از والت های نرم افزاری و سخت افزاری گرفته تا کیف پول های آنلاین و کاغذی ... هرکدام ویژگی ها و معایب و مزایای خود را دارند.

اما به زبان ساده کیف پول سخت افزاری نوعی از والت های ارز دیجیتال است که کلید خصوصی شما را در تراشه های فیزیکی ذخیره می کند و با استفاده از مکانیزم های امنیتی از آن محافظت می کند، به این ترتیب شما مطمئن می شوید که فرد غیر مجاز نمی تواند به دارایی شما دسترسی داشته باشد.

معمولا علاوه بر مکانیزم های فیزیکی مثل خود تخریبی یکسری محافظت های نرم افزاری مثل پین کد نیز تعیین می شود که با سه بار اشتباه زدن آن کیف پول ریست می شود و به این ترتیب خطر گم شدن یا سرقت کیف پول نیز بی اثر می شود.

با توجه به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان یکی از نگرانی های همیشگی فعالان ایرانی بازار کریپتوکارنسی بحث مسدود شدن دارایی ها به دلیل تحریم است که با استفاده از کیف پول های سخت افزاری امکان رد یابی و شناسایی نزدیک به صفر می شود.

و از طرفی به دلیل اینکه این والت ها به صورت مستقیم به اینترنت متصل نمی شوند و آفلاین تلقی می شوند بنابراین از دسترس هکرها نیز خارج می شود و خطرات و تهدید های آنلاین نیز درباره کیف پول های سخت افزاری بی اثر می شود.

از طرفی این والت ها طوری طراحی شده اند که برای انتقال دارایی حتما لازم است مالک به صورت دستی تراکنش را روی کیف  تایید کند در غیر این صورت انتقال انجام نمی شود، این باعث می شود امکان هک از راه دور منتفی باشد.

اگر در صرافی های داخلی و خارجی اقدام به انتقال کریپتو کرده باشید حتما متوجه شده اید که کارمزد انتقال ثابت است و تفاوتی ندارد شما مبلغ کم یا زیاد بخواهید انتقال دهید. گاها حتی کارمزد از کل دارایی شما بیشتر می شود.

در کیف پول های سخت افزاری در انتقال بسیاری از رمزارزها مثل بیت کوین و اتریوم شما می توانید کارمزد را به صورت دستی تنظیم کنید.

بنابراین اگر قانع شده اید که برای فعالیت در بازار کریپتو امن ترین راه استفاده از کیف پول های فیزیکی است، یکی از نکات مهمی که باید بدانید این است که حتما کیف پول سخت افزاری را باید از فروشگاهی معتبر خرید کنید که در ادامه به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

از کجا کیف پول سخت افزاری بخریم؟

خرید کیف پول یک فرایند حساس است زیرا شما قرار است دارایی های خود را در آن نگه داری کنید بنابراین لازم است دقت کنید.

باید هنگام خرید به اعتبار و سابقه فروشگاه مورد نظر توجه کنید. نماد اعتماد الکترونیک و پروانه کسب می تواند خیال شما را راحت تر کند.

اگر قصد خرید کیف پول سخت افزاری اصل و اورجینال را دارید، فروشگاه داتیس نتورک (www.datisnetwork.com) به شما تضمین سلامت و اصالت کالا می دهد.

برای مشاهده انواع مختلف کیف پول سخت افزاری روی لینک زیرکلیک کنید:

قیمت کیف پول سخت افزاری

فروشگاه داتیس نتورک دارای نماد اعتماد الکترونیک و پروانه کسب است و شما امکان خرید حضوری را نیز دارید.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره ۰۲۱۶۵۳۶۱۹۱۵ ارتباط برقرار کنید.

نکات مهم هنگام خرید کیف پول فیزیکی

۱- طراحی و ابعاد فیزیکی

کیف پول ها ابعاد فیزیکی و ظاهر متفاوتی با یکدیگر دارند مثلا برخی از والت های سخت افزاری شرکت لجر روی بدنه خود نمایشگر موجودی و ارزها دارند اما مثلا لجر نانو اس به این شکل نیست و صرفا یک نمایشگر برای تنظیم دارد.

۲- برند سازنده کیف پول Hardware Wallet

اولین موضوعی که باید در نظر بگیرید برند کیف پول است زیرا تولیید کننده های مختلفی ادعا کرده اند که کیف پول تولید می کنند اما اینکه قابل اعتماد باشند و از نظر امنیت و اعتبار در سطح قابل قبولی باشند، اهمیت بسیاری دارد.

منظور از برند این نیست که به نام و بزرگی تولید کننده توجه کنید!

در واقع منظور ما این است شرکت تولید کننده در حوزه ساخت کیف پول سخت افزاری اسم و رسم خوبی داشته باشد، مثلا Ledger کیف پول های قابل اعتمادی ساخته است. همچنین سیف پل کیف های خوبی تولید کرده است که برای خرید Safepal می توانید از فروشگاه داتیس نتورک اقدام کنید.

۳- فناوری ارتباطی و اتصال

برخی کیف پول ها با کابل به سیستم و گوشی متصل می شوند و برخی دیگر از روش های ارتباطی جدیدتر مثل بلوتوث پشتیبانی می کنند.

کیف پول لجر نانو ایکس قابلیت اتصال با بلوتوث را دارد در حالی که لجر نانو S فقط با کابل به سیستم متصل می شود.

در این راهنمای خرید توصیه می کنیم قبل از سفارش در مشخصات کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال به این نکته دقت کنید.

۴- رمزارزهای پشتیبانی شده

کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری با توجه به طراحی و ساختار تولید شده از بسیاری از رمزارزها پشتیبانی می کنند اما اگر کریپتو خاصی دارید که نگه داری آن در کیف پول سخت افزاری برایتان مهم است لازم است قبل از خرید در سایت رسمی تولید کننده این موضوع را بررسی کنید.

به عنوان مثال اخیرا رمزارز شیبا بسیار مطرح شد و کاربران فراوانی از ما سوالاتی درباره پشتیبانی یا عدم پشتیبانی کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس از Shiba Inu مطرح می کردند که پاسخ مثبت بود زیرا این توکن در شبکه اتریوم تعریف شده بود و لجر نانو اس هم از شبکه اتریوم و ERC۲۰ پشتیبانی می کرد. برای خرید لجر نانو اس اینجا کلیک کنید.

۵- قیمت کیف پول سخت افزاری

در نهایت آخرین فاکتوری که باید درنظر بگیرید بحث قیمت است زیرا اکنون از بین کیف پول های موجود توانسته اید گزینه های مناسب خود را انتخاب کنید و وقت آن رسیده است که با در نظر گرفتن بودجه و قیمت بهترین کیف پول فیزیکی و سرد را انتخاب کنید.

هرچند گران بودن حتما دلیل بر برتری نیست اما در این زمینه توصیه می کنیم خسیس نباشید زیرا شما قرار است سرمایه و دارایی خود را در این دستگاه نگه داری کنید. یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری Ledger nano X است که برای خرید لجر نانو ایکس می توانید اینجا کلیک کنید.

سخن پایانی

امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

شاید این جمله را شنیده باشید که " Not your Keys , Not your coins"

این جمله به دارایی های رمز نگاری شده ای اشاره می کند قابلیت نگهداری بر روی کیف پول هایی را دارد که شخص یا شرکت دیگری اجازه دسترسی به وجوه شما را دارد. کیف پول های سخت افزاری این قابلیت را ندارد. یعنی هیچ شخص ثالثی نمی تواند به کلید های خصوصی شما دسترسی داشته باشد، در نتیجه حداکثر امنیت حاصل می شود.

شما به عنوان دارنده یک کیف پول سخت افزاری کنترل کامل کلید های خصوصی و دارایی های رمزنگاری خود را بر عهده دارید.

آدرس فروشگاه داتیس نتورک www.Datisnetwork.com می باشد.

کد خبر: ۱۲۲٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha