۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
قراردادهای پیمانکاران فاقد شفافیت است| نقش مخرب شرکت های غیربومی
عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور؛

قراردادهای پیمانکاران فاقد شفافیت است| نقش مخرب شرکت های غیربومی

گرگان- مرتضوی، عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور از فقدان شفافیت در قراردادهای پیمانکاران انتقاد کرد و گفت: در موضوعاتی مانند تهاتر هیچ شفافیتی برای واگذاری ملک به پیمانکار وجود ندارد.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این نکته که بخش خصوصی دچار یاس و نامیدی شده، اظهار کرد: تقلیل کار پیمانکاران در مشاهدات میدانی کاملا قابل لمس است.

 عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور به ایجاد شفافیت در قراردادهای پیمانکاران با برخی نهادهای دولتی تاکید کرد و گفت: عدم شفایت در قراردادها مشکل جدی پیمانکاران استان شده است. به عنوان مثال در موضوعاتی مانند تهاتر هیچ نوع شفافیتی وجود ندارد و پیمانکار اطلاعی از آنچه قرار است به او واگذار شود، ندارد.

این فعال اقتصادی استفاده از پیمانکار غیر بومی در پروژه‌های بزرگ استان را به عنوان مشکل جدی پیمانکاران مطرح کرد و افزود: در طرح مسکن مهر سال ۸۹ بخش قابل توجهی از این پروژه به پیمانکار غیر بومی و غیر متخصص واگذار شد که نتیجه آن در این طرح‌های عمرانی ناقص و پرایراد قابل رویت است.

به گفته این پیمانکار گلستانی، پیمانکاران غیر بومی اعتباری در استان ندارند که نگران از دست دادن آن و یا هر سرمایه اجتماعی دیگری باشند براین اساس به بدترین شکل ممکن کار کرده و پس از آن با دریافت دستمزد استان را ترک می‌کنند.

او خواستار استفاده از پیمانکاران بومی هنگام اجرای طرح جهش مسکن در استان شد و گفت: قطعا پیمانکاران بومی قادرند بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها را به سرانجام برسانند.

مرتضوی با بیان این نکته که بدنه گلستان همچنان مسموم استان مازندران است، افزود: بسیاری از پیمانکاران غیر بومی از استان همجوار پروژه‌های عمرانی گلستان را برعهده می‌گیرند بنابراین به نظر می‌رسد اصلاح این روند باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

کد خبر: ۱۲۲٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha