۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
خرید دوج کوین در ایران! بهترین صرافی های خرید دوج کوین کدامند؟

خرید دوج کوین در ایران! بهترین صرافی های خرید دوج کوین کدامند؟

چه بخواهیم چه نخواهیم دوج کوین (dogecoin) در حال حاضر جزو ۱۰ ارز دیجیتال برتر کریپتوکارنسی قرار دارد.

به گزارش بازار، چه بخواهیم چه نخواهیم دوج کوین (dogecoin) در حال حاضر جزو ۱۰ ارز دیجیتال برتر  کریپتوکارنسی قرار دارد. در سال ۲۰۲۰ دوج کوین به شدت زیادی ترند شد و از آن زمان خرید و فروش رمزارز ها کاملا جا افتاده و در بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال بزرگ مانند Binance، Coinbase، Huobi، Bitfinex، Bithump، KuCoin و... در دسترس است.

از آنجایی که DOGE بلاک چین خودش را دارد و روی بلاک چین اصلی خود اجرا می‌شود، صرافی‌های بزرگ دیفای مانند یونی سواپ  (Uniswap)، سوشی سواپ (SushiSwap)، ۱Inch یا پنکیک سواپ (PancakeSwap) که روی اتریوم اجرا می‌شوند از مبادله آن در پروتکل‌های خود پشتیبانی نمی‌کنند.

شاید خرید و فروش از صرافی‌های خارجی برای ما ایرانیان سخت باشد. با توجه به این که روز به روز به لیست صرافی‌هایی که احراز هویت را اجباری کرده‌اند اضافه می‌شود بهتر است ما از صرافی‌های معتبر داخل ایران مانند والکس، پول نو و نوبیتکس استفاده کنیم.

پاسخ به اینکه چطور دوج کوین بخریم سخت نیست ولی بیایید اول ببینیم چرا دوج کوین بخریم و بعد برویم سراغ صرافی‌های کشور ایران برای خرید دوج کوین.

چرا دوج کوین بخریم؟

با توجه به اینکه Dogecoin در عرض چند ساعت ایجاد شد و فکر پشت آن فقط به مسخره‌بازی و شوخی با دیگر ارزهای دیجیتال ختم می‌شد ماندگاری‌ و اقبالی بیش از بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر به دست آورده است.

حتی با وجود اینکه بخش‌های زیادی از پایه کد دوج کوین با ارزهای دیجیتال معتبری مانند بیت‌کوین و لایت‌کوین مشترک است و Dogecoin  هیچ فعالیت توسعه‌دهنده‌ای برای آن ندیده است، طی این سال‌ها هنوز هم خواهان دارد، همچنان خبرساز است و برای کسانی که در زمان مناسب سرمایه گذاری کرده اند، پول زیادی به ارمغان آورده است!

بسیاری از تبلیغات پیرامون Doge ناشی از ارتباط نزدیک آن با میم معروف Doge و محبوبیت آن در پلتفرم‌هایی مانند ردیت Reddit  وتیک تاک  TikTok است.

ایلان ماسک ، یکی از تأثیرگذارترین افراد در حال حاضر در مورد فناوری‌های روز، در سال ۲۰۱۹ شروع به توییت کردن در مورد دوج کوین  کرد و اظهار داشت که ممکن است این ارز دیجیتال مورد علاقه او باشد. یک سال بعد، او حتی یک الگوی رفتاری منتشر کرد که نشان می‌داد Dogecoin به استانداردی تبدیل خواهد شد که سیستم مالی جهانی بر اساس آن اجرا می‌شود. در پایان سال ۲۰۲۰، ایلان ماسک در یک گفت‌وگوی صمیمانه اعتراف کرد که شوخی‌های گاه به گاه او درباره دوج کوین در واقع فقط برای شوخی است! اما این باعث نشد بعدا در بسیاری از توییت‌های دیگر حمایت خود را از Dogecoin اعلام نکند.

پذیرش Dogecoin به عنوان ارز قابل پرداخت برای ماموریتSpaceX  یا پرسش از مخاطبان توییتر خود درباره اینکه آیا تسلا باید Dogecoin  را بپذیرد یا نه و... باعث شده که نام دوج کوین با elon musk گره بخورد!

آیا خرید دوج کوین ارزش دارد؟

همه این‌ها نشان می دهد که افزایش قیمت دیوانه وار Dogecoin در دو سال گذشته به نظر می رسد عمدتا ناشی از حمایت یک میلیاردر مانند ایلان ماسک، توییت‌ها و پست‌های وایرال در شبکه‌های اجتماعی بوده است. برای سرمایه گذاران، این سوال ایجاد می‌شود که چرا باید روی چنین ارزی سرمایه گذاری کنند.

اگر صرفا به مشخصات فنی پروتکل دوج کوین نگاه کنیم، به نظر نمی‌رسد که Dogecoin برنده آشکار رقابت میان ارزهای دیجیتال جهانی باشد. اما همانطور که تاریخ بارها نشان داده است، همیشه از نظر فنی پیشرفته ترین‌ها برنده نمی‌شوند، بلکه کسانی برنده‌اند که در زمان مناسب در مکان مناسب باشند.

با ارزش بازار در حال حاضر ۲۰ میلیارد دلار (گاهی اوقات حتی ۷۰ میلیارد دلار) و به عنوان سردمدار بی چون و چرا در بین تمام میم کوین‌ها، مطمئنا دیگر نمی‌توان دوج کوین را به عنوان یک پروژه شوخی طنز رد کرد یا از کنار آن رد شد.

اما سرمایه گذاران Dogecoin هنوز باید بدانند که سرمایه گذاری آن‌ها فقط در یک پروتکل نیست، بلکه بیشتر در یک پدیده اینترنتی، یک جامعه آنلاین و یک روایت مشترک است. اگر این روایت پابرجا بماند و حتی افراد بیشتری را جذب کند، Dogecoin می‌تواند تبدیل به پول اینترنتی سرگرم‌کننده‌ای شود که ادعای آن را دارد و حتی ممکن است روزی به ماه برسد (۱ دلار به ازای هر دوج).

اگر شور و شوق دوج از بین برود، ایلان ماسک حمایت خود را پس بگیرد یا میم کوین دیگری جای آن را بگیرد، در آن صورت قیمت Dogecoin می‌تواند به همان سرعتی که افزایش یافته سقوط کند و ضررهای عظیمی را برای سرمایه‌گذاران جدید ایجاد کند.

از کجا دوج کوین بخریم؟

دوج کوین در بسیاری از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال مانند بایننس Binance، کوین بیس Coinbase، هوبی Huobi، بیت فینکس Bitfinex و کوکوین KuCoin فهرست شده است. در این صرافی‌ها می توان دوج کوین را با سایر ارزهای دیجیتال و ارز فیات معامله کرد.

به عنوان یکی از ۱۰ ارز برتر، دوج کوین نقدینگی و حجم معاملات زیادی را ثبت می‌کند. برای خرید دوج کوین در یکی از این صرافی‌ها، به حسابی نیاز است که احراز هویت اولیه داشته باشد و برای مبالغ بیشتر، تأیید کامل هویت نیاز است که در برخی از آن‌ها مانند بایننس، این احراز هویت برای ایرانیان ممنوع شده است.

در کشور ایران صرافی های بسیاری اقدام به خرید و فروش دوج کوین میکنند. از این صرافی ها میتوان نوبیتکس، والکس، pooleno و تبدیل را مثال زد. از میان این صرافی ها، بهترین صرافی برای خرید دوج کوین پول نو است.

در این صرافی‌ها می‌توان به راحتی ثبت نام و احراز هویت کرد. صرافی‌های والکس و نوبیتکس، صرافی‌های معاملاتی هستند و شما باید سفارش خرید یا فروش دوج کوین را ثبت کنید تا تایید شود. پس از آن، خرید شما در کیف پول صرافی ذخیره می‌شود و شما برای انتقال آن به کیف پول خود باید درخواست جداگانه‌ای ثبت کنید.

صرافی پول نو یک صرافی فروشگاهی است و شما با خرید رمزارزهایی مثل دوج کوین و شیبا اینو از pooleno.ir آن ها را مستقیم در کیف پول شخصی خود دریافت می‌کنید.

استخراج دوج کوین چگونه است؟

برخلاف سایر ارزهایی مانند ETH، DOT یا ADA، دوج‌کوین را نمی‌توان استیک کرد، زیرا بلاک چین آن بر اساس الگوریتم اثبات سهام (PoS) نیست، بلکه بر اساس الگوریتم اثبات کار (PoW) است.

باید دوج کوین را به روشی مشابه با استخراج بیت کوین یا لایت کوین استخراج کرد یعنی با استفاده از سخت افزارهای ماینینگ. با توجه به محبوبیت فزاینده و افزایش شدید قیمت، هش ریت شبکه طی ۳ سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. بنابراین، برای کمک به هش قابل توجه در شبکه و کسب مقدار قابل توجهی از Doge، حداقل به یک واحد کارت گرافیک قدرتمند (GPU) برای استخراج Dogecoin نیاز است.

آیا تفاوت بین الگوریتم اثبات سهام با الگوریتم اثبات کار را می‌دانید؟

اثبات کار یا Proof of Work به روشی گفته می‌شود که با استفاده از سخت‌افزارها معادلات پیچیده حل می‌شوند و بلاک‌ها ایجاد می‌شود. پس از آن به ماینرهای شبکه، ارز دوج پاداش داده می‌شود. شبکه‌های اتریوم (که در صدد است به اثبات سهام تغییر کند)، لایت کوین، بیت کوین، دوج کوین و چند شبکه دیگر از این روش استفاده می‌کنند.

در روش اثبات سهام یا Proof Of Stake، دارندگان ارزهای دیجیتال با استیک کردن دارایی خود در شبکه می‌توانند به ماینر تبدیل شوند و امنیت شبکه را افزایش دهند و پاداش کسب کنند.

چگونه ایمنی دوج کوین خود را تضمین کنید

دوژ کوین را می‌توان در همان صرافی که از آن خرید کرده‌اید نگه دارید. پس از خرید دوج کوین، می‌توان آن‌ها را به راحتی در حساب صرافی گذاشت، هیچ تراکنش اضافی با کیف پول خارجی لازم نیست. البته این یک ریسک طرف مقابل دارد. اگر صرافی هک شود، ورشکسته شود، ممکن است دوج کوین شما از بین برود.

هرکسی که نمی‌خواهد در معرض این خطر قرار بگیرد، می‌تواند دوج کوین‌ها را در یک کیف پول شخصی ذخیره کند. در سایت Dogecoin.com، دو کیف پول برای سیستم عامل‌های Windows، MacOS و Linux برای دانلود در دسترس است. این کیف پول‌ها با بلاک چین Dogecoin همگام می‌شوند تا جدیدترین به‌روزرسانی‌های دفتر کل را ارائه کنند و امکان نگهداری از خود را فراهم کنند.

کیف پول‌های دیگری هم هستند که از دوج کوین پشتیبانی کنند مانند trust wallet که یک کیف پول مولتی کوین است و از شبکه‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند.

با دنبال کردن یکی از سازندگان دوج کوین به نام Billy Markus و صفحات رسمی دوج کوین در توییتر رسمی دوج کوین با آدرس @dogecoin و یا اکانت reddit دوج کوین جدید ترین اخبار مربوط به دوج را دنبال کنید.

کد خبر: ۱۲۲٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha