۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
طرح تولید بدون کارخانه در خراسان رضوی مشتری نداشت
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

طرح تولید بدون کارخانه در خراسان رضوی مشتری نداشت

مشهد- ناصری معاون امور صنایع سازمان صمت خراسان رضوی بیان کرد: در این استان تاکنون از طرح تولید بدون کارخانه چندان استقبال نشده است.

ابراهیم ناصری در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: در استان خراسان رضوی تنها دو نفر تاکنون پیگیر این طرح  بودند و لذا روی‌هم‌رفته استقبال چشمگیری از این طرح نشده است.

وی با اشاره به این موضوع که تولید بدون‌ کارخانه در سطح وسیعی انجام می‌شود افزود: در این راستا صدور مجوز در قانون برای این منظور پیش‌بینی و دستورالعمل آن‌هم ابلاغ‌شده است اما در این استان استقبال چندانی نداشتیم.

وی بابیان اینکه متأسفانه در حال حاضر افراد خیلی به دنبال گواهی فعالیت نیستند یادآور شد: این طرح سازوکار و دستورالعمل مناسبی را برای استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها دارد که به دلایل مختلف استقبال چندانی از آن نشده است.

معاون امور صنایع سازمان صمت خراسان رضوی عنوان کرد: در قالب این طرح قرار بود از ظرفیت خالی خیلی از کارخانه‌ها برای افرادی که توانمندی تولید داشته اما امکان ایجاد کارخانه را ندارند استفاده شود.

ناصری افزود: این شیوه به صنایع داخلی کمک می‌کند تا بدون صرف هزینه برای تأسیس خط تولید، بخشی از محصول یا کل آن را در خطوط تولید شرکت‌های دیگر انجام داده و خود بر بخش‌های دیگر زنجیره ارزش‌افزوده اعم از طراحی محصول، بازاریابی یا فروش متمرکز شوند.

وی گفت: به‌این‌ترتیب دستورالعمل وزارت صمت سعی دارد با ایجاد بستری حقوقی، روند افزایش بهره‌وری سرمایه را تقویت کند و هم‌زمان با رشد تولید صنعتی کشور، از ظرفیت‌های خالی کشور نیز استفاده حداکثری کند.

وی در خصوص نحوه استفاده از این طرح توضیح داد: فرد یا کسب‌وکاری که تولید بدون کارخانه انجام می‌دهد، یک برند را به نام خود ثبت کرده و سیستم بازاریابی و برندینگ منحصربه‌فردی برای خودش ایجاد کرده است اما خودش تولید را ادامه نخواهد داد، بلکه تولید را برون‌سپاری کرده و آن را به یک کارخانه دیگر واگذار خواهد کرد. ازاین‌رو، کارخانه‌هایی که ظرفیت خالی برای تولید دارند، با افراد صاحب برند تولید بدون کارخانه همکاری می‌کنند تا کار تولید آن‌ها را ادامه دهند.

معاون امور صنایع سازمان صمت خراسان رضوی اذعان کرد: در کشور ایران گاهی کارخانه‌ها بزرگی را می‌بینیم که اگر به‌خوبی از این استراتژی در آن‌ها استفاده شود، می‌توان از ظرفیت‌های خالی و بلااستفاده آن‌ها برای راه‌اندازی یک تولیدی استفاده کرد.

وی افزود: بنابراین استفاده از این استراتژی، به رشد صادرات و تولید داخلی کمک بسیاری می‌کند درعین‌حال هم هزینه زیادی ندارد و انجام سرمایه‌گذاری اولیه در آن ضروری نیست.

کد خبر: ۱۲۲٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha