۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
قیمت انواع آجیل در آستانه شب یلدا |صادرات و کاهش تولید از دلایل گرانی
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

قیمت انواع آجیل در آستانه شب یلدا |صادرات و کاهش تولید از دلایل گرانی

بیرجند- شریف، رئیس اتحادیه خوار و بار خراسان جنوبی گفت: صادرات برخی انواع آجیل مثل پسته و کاهش تولید به علت خشکسالی از دلایل گرانی آجیل و خشکبار در بازار است.

محمد شریف در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: قیمت انواع آجیل مخلوط در بازار خراسان‌جنوبی از حدود ۱۳۰ هزار تومان شروع می‌شود.

رئیس اتحادیه خوار و بار فروشی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی پسته قندقی با قیمت ۲۶۰ هزار و تخم آفتابگردن به قیمت کیلویی ۷۰ تومان و تخم کدو به قیمت ۱۴۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

شریف بیان‌کرد: بادام زمینی نیز به عنوان یکی از ارزانترین انواع آجیل نیز در خراسان جنوبی به قیمت حدود ۶۰ هزار تومان  به فروش می رسید.

وی هر چند قیمت انواع آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته در  مقداری افزایش داشته ولی این صحبت‌ها که در فضای مجازی مطرح می‌شود و می‌گویند قیمت پسته به بالای ۳۴۰ هزار تومان رسیده هم درست نیست و حاشیه سازی محسوب و از طرفی جو روانی در جامعه ایجاد می کنند.

رئیس اتحادیه خوار و بار خراسان جنوبی درباره چرایی قیمت آجیل‌های تولید داخل گفت: دو چیز بر قیمت آجیل تأثیر می‌گذارد که یکی صادرات و دیگر هم کاهش و کمبود تولید آن است که در مورد برخی از انواع آجیل مثل پسته هر دو مورد رخ داده است و هم صادر می شود و هم به واسطه خشکسالی کمبود تولید بوده است.

شریف با بیان اینکه علت افزایش قیمت برخی از انواع آجیل وارداتی مثل تخمه کانادایی نوسانات قیمت ارز بوده است، اظهارکرد: در مورد خشکبار نیز قیمت به نسبت مطلوب است به شرط اینکه در روزهای نزدیک به شب یلدا نظارت باشد.

وی با اشاره به اینکه نمی توان قیمت کلی برای خشکبار داد چرا که بسته به کیفیت و انواع و وارداتی و تولید داخل بودن و ... بسیار متقاوت است، ادامه‌داد: ممکن است برخی از افراد  در روزهای نزدیک به شب یلدا از نیاز مردم سوء استفاده کرده و قیمت را افزایش دهند و از این منظر باید نظارت جدی داشته باشیم.

کد خبر: ۱۲۲٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha