۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
خدمات دندانپزشکی، ۳۰ درصد پرداختی‌ها از جیب مردم
دبیر شورای عالی بیمه سلامت مطرح کرد

خدمات دندانپزشکی، ۳۰ درصد پرداختی‌ها از جیب مردم

دبیر شورای عالی بیمه سلامت اعلام کرد: ۳۰ درصد پرداختی‌ها از جیب مردم برای خدمات دندانپزشکی است.

به گزارش بازار، سجاد رضوی دبیر شورای عالی بیمه سلامت با اعلام این خبر گفت: این رقم، در کل بسیار بالاست و اگر این خدمات تحت پوشش کامل بیمه‌ای قرار بگیرد، پرداختی‌های پزشکی از جیب مردم به شدت کاهش می‌یابد.

وی مسائل دهان و دندان را از مشکلات و چالش‌های بزرگ در جهان دانست و افزود: این معضل در ایران به چند علت گران است.

رضوی خدمات بیمه‌های پایه برای پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان را ناچیز دانست و تصریح کرد: ادامه شرایط موجود برای اقشار ضعیف و در نهایت برای سلامت کل جامعه مشکل آفرین است.

وی با اعلام اینکه خدمات بیمه‌ای دندانپزشکی در ایران پرونده قابل دفاعی ندارد و فقط حدود ۱۲ خدمت پیشگیری و پوسیدگی‌های سطح یک و دو تحت پوشش بیمه است افزود: اگر سرانه دندانپزشکی هم مثل سایر بیماری‌ها در نظر گرفته شود، خدمات دندانپزشکی هم می‌تواند به صورت کامل تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار بگیرد.

دبیر شورای عالی بیمه سلامت ادامه داد: خدمات دندانپزشکی هم باید جزو پرونده سلامت افراد قرار گیرد و مانند معاینات دوره‌ای بیماری‌های دیگر پیگیری شود.

رضوی تجربه بیمه تکمیلی نیروهای مسلح را نمونه موفقی برای خدمات داندانپزشکی دانست و گفت: اگر برای سایر افراد تحت پوشش بیمه‌های پایه نیز به سبک نیروهای مسلح اقدام شود، نفع زیادی نصیب بیمار و کل جامعه خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تأثیر کمبود دندانپزشک نسبت به کل جمعیت گفت: متأسفانه همین تعداد دندانپزشک هم در مراکز دانشگاهی و دولتی به خوبی مدیرت نمی‌شود و اتلاف منابع زیاد است.

به گواه آمارها هر شهروند ایرانی حداقل ۶ دندان پوسیده دارد. ۸۷ درصد کودکان زیر ۶ سال هم به طور میانگین پنج دندان پوسیده دارند. همچنین افراد در سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی که برجسته‌ترین زمان برای فعالیت‌های اجتماعی است، بین ۱۲ تا ۱۳ دندانشان را در اثر پوسیدگی از دست داده اند. همچنین بیش از ۵۵ درصد افراد بالای ۶۵ سال کشور هم دندانی در دهان ندارند.

کد خبر: ۱۲۲٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha