۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
خط هوایی از ساری به مقصد ۲ کشور حاشیه خزر ایجاد می شود
استاندار مازندران در گفتگو با بازار:

خط هوایی از ساری به مقصد ۲ کشور حاشیه خزر ایجاد می شود

ساری - استاندار مازندران گفت: برای تسهیل در امر صادرات، پروازهای خارجی به مقصد دو کشور حاشیه خزر و عضو اتحادیه اوراسیا از فرودگاه ساری برقرار و راه اندازی می شود.

احمد حسین زادگان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بازار هزار میلیارد دلاری در بازارهای عضو اتحادیه اوراسیا، تقویت و توسعه پروازها برای تسهیل در فرایند صادرات کالاها را از جمله برنامه ها برشمرد و گفت: در حال حاضر رایزنی با دو کشور حاشیه دریای خزر برای انجام پروازهای خارجی صورت گرفته است.

وی این دو مقصد را اکتائو قزاقستان و باکوی آذربایجان بیان کرد و گفت: دو شرکت هواپیمایی وارش و ماهان برای برقرار پروازها به این مقاصد رایزنی هایی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه عمده محصولات مازندران کشاورزی است و با توافقنامه الحاق به اتحادیه اوراسیا تعرفه بسیاری از محصولات تقریبا صفر است خواستار استفاده از ظرفیت ایجاد شده برای توسعه صادرات اقلام کشاورزی به کشورهای حاشیه خزر و عضو اوراسیا شد.

استاندار مازندران عنوان کرد: در حال حاضر بخش عمده ای از نیازهای کشورهای عضو اوراسیا و روسیه از خارج تامین می شود و باید به صورت جدی تر در حوزه صادرات به این مناطق وارد عمل شویم.

حسین زادگان، صنایع تبدیلی و محصولات کشاورزی را از جمله نیازهای کشورهای حاشیه خزر و اوراسیا بیان کرد و گفت: مازندران با توجه به تولید و توان بالا در حوزه کشاورزی باید به استان معین برای تامین نیازهای این مناطق وارد عمل شود.

کد خبر: ۱٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha