۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
پیشنهاد وام ۵۰ میلیونی مسکن روستایی روی میز دولت
معاون بازسازی بنیاد مسکن در گفت و گو با بازار خبر داد

پیشنهاد وام ۵۰ میلیونی مسکن روستایی روی میز دولت

معاون بازسازی بنیاد مسکن از ارائه بسته پیشنهادی بنیاد مسکن به دولت برای افزایش ۱۰ میلیون تومانی تسهیلات مسکن روستایی خبر داد و گفت: وام مسکن روستایی به ۵۰ میلیون تومان افزایش می یابد.

بازار_بازسازی و ساخت مسکن روستایی با اختصاص تسهیلات از سوی دولت از سال ۸۵ آغاز شد. این اقدام از مهمترین برنامه های دولت و قانون برنامه برای کاهش میزان خسارت مالی و جانی در روستاها به شمار می رود چرا که در هر زلزله ای در کشور روستاها بیشترین آسیب را دیده و خسارت جانی و مالی زیادی نیز رخ می دهد.

بر اساس قانون برنامه مقرر شده است که همه ساله با ۱۵ درصد افزایش به سقف تسهیلات، ۶ بانک عامل اقدام به پرداخت وام مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد به متقاضیان کنند.

اگر چه قانون متذکر شده که همه ساله به سقف وام مسکن روستایی ۱۵ درصد اضافه شود اما طی دو سه سال گذشته افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی باعث شده تا بنیاد مسکن به عنوان متولی بازسازی و ساخت مسکن روستایی پیشنهاد بالاتر از قانون مصوب به دولت ارائه کند. امسال نیز اگر چه قرار بود تصمیم نهایی برای میزان افزایش سقف وام مسکن روستایی در اسفند ماه گرفته شود، اما کنسل شدن جلسات به دلیل شیوع ویروس کرونا باعث به تعویق افتادن این تصمیم شد.

پیشنهاد ۵۰ میلیونی وام مسکن روستایی 

عزیزالله مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن در گفت و گو با بازار با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا تصویب وام مسکن روستایی سال ۹۹ را به تعویق انداخت می گوید: با توجه به رشد قیمت مصالح ساختمانی بنیاد مسکن امسال بیشتر از مصوبه قانونی که ۱۵ درصد باید به سقف تسهیلات مسکن روستایی اضافه شود، به دولت پیشنهاد داده است. بنابراین در این پیشنهاد که حدود ۲۰ درصد افزایش دیده می شود قرار است، سقف تسهیلات از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان برسد.

مهدیان در پاسخ به این سوال خبرنگار بازار که از آغاز برنامه نوسازی مسکن روستایی چه تعداد واحد مسکونی نوسازی شده است افزود: از سال ۸۵ که بازسازی و ساخت مسکن روستایی با پرداخت وام ۵ میلیون تومانی به تصویب رسید و جز قانون برنامه شد، تاکنون نوسازی یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسکن روستایی به اتمام رسیده و ۴۰۰ هزار مسکن روستایی نیز که به دلیل سیل و زلزله آسیب دیده بودند با اعطای وام نوسازی شده اند.

پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی سقف تسهیلات مسکن روستایی ۵ درصد بیشتر از مصوبه قانونی

معاون بازسازی بنیاد مسکن تاکید کزد: به هر حال با توجه به رشد قیمت مصالح ساختمانی دولت نیز با پیشنهاد بنیاد مسکن برای افزایش ۲۰ درصدی سقف تسهیلات مسکن روستایی موافقت خواهد کرد. هر چند که شیوع ویروس کرونا این روزها بازار انواع مصالح ساختمانی را دچار رکود کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که دولت هر سال برای نوسازی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی تسهیلات پرداخت می کند حال سوال این است که چه تعداد واحد مسکونی در قالب این برنامه در سال ۹۸ از تسهیلات دولت و بانکی بهره مند شدند، گفت: بر اساس قانون سالانه تا سقف ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی از تسهیلات بانکی با نرخ سود ۵ درصد بهره مند خواهند شد به همین منظور سال گذشته ۱۲۰ هزار واحد مسکونی از این تسهیلات بهره مند شدند.  

کد خبر: ۱۲٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 11
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • وحید IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      8 0
      خب 50 تومن رو میخوان چکار کنن مثل این که خبر از قیمت آهن آلات و مصالح ساختمانی ندارید. آخه این با این پنجاه تومن نمیشه اسکلت ساختمان رو زد چه برسه به ساختن ساختمان .
    • سینا IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      8 1
      شرایط اخذش چطوریه؟ضامن بصورت زنجیره ایه؟
    • علی اصغر IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      6 1
      سلام خدمت شما و دیگر دوستان عزیز . خواستم اول یک تشکر ویژه از زحمات شما عزیزان کنم و اینکه خیلی کوتا ع ض کنم با توجه به افزایش بیش از حد قیمت مصالح و به ویژه میلگرد حتی وام ۵۰ میلیون تومانی هم کفاف این گرونی را نمیدهد لطفا دوستان فکری برای این مشکل کنند. خیلی سپاس
    • اکبر IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      10 1
      آیا افزایش وام به کسانی که از سال گذشته اقدام کردن و درحال ساخت هستن تعلق میگیره
    • محمد IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      8 3
      سلام. آقا ینی میشه با ۵۰ تومن خونه ساخت؟ وام مسکن شهری با سپرده که هستش ۱۶۰ تومن اخه یه جوون کجا ۸۰میلیون بیاره یه سال بخوابونه تو حسابش؟؟ وام مسکن با خرید اوراق شده ۲۴۰ میلیون با نرخ ۱۸ درصد، یه جوون از کجا بیاره ماهی ۳ میلیون قسط بده؟ حتما با حقوق ۱۸۳۵۰۰۰ تومنی که تصویب کردید! چرا همش چوب لای چرخ این جوونای بدبخت میکنین؟ خب بیاین وام مسکن رو هم مثل وام ازدواج آسون بگیرین بذارین ماهم رشد کنیم تو این تورم تواین گرونی بازار مسکن آیا میشه با این مبالغ خونه خرید یا درست کرد؟ آقایون مسئولین یکم به فکر جوونای مملکتتون باشین.
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      9 1
      ما منتظریم فقط زودتر بدید ممنونم
    • ب IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      1 0
      سلام انشاالله وام ۵۰ میلیون باتوجه به تورم شامل نفراتی که درسال ۹۸ اقدام نموده وبنا ست درسال ۹۹ بشون پرداخت گردد. بشود باتشکر
    • م ح IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      1 0
      سلام با توجه به تورم نفراتی برای وام روستایی درسال ۹۸ اقدام ولی وام آنان به سال ۹۹ موکول شده تا پرونده انها ازطریق بانک اقدام شود باتجوه به تورم ایجاد شده ترتیبی اتخاذ که این نفرات از وام ۵۰ میلیون یا بیشتربرخوردارشوند باتشکر
    • ب IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      سلام لطفابا توجه به تورم نفراتی که که وام ۴۰میلبونی روستایی شامل آنان می شود درصورت افزایش به ۵۰ میلیون شامل این افراد نیز جه پرداخت بشود .
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      2 0
      باسلام لطفا کسی که اطلاعات کامل داره راهنمایی بفرمایید ما سال اردیبهشت 99اولین قسط وام مسکن روستایی را دریافت و قسط پایانی وام را هنوز دریافت نکردیم آیا به ما 40میلیون پرداخت میشود یا 50باتوجه به اینکه در اردیبهشت 99فرم 40میلیونی به بانک دادیم
    • رضا کهریزی IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      1 0
      سلام من 2ماه پیش وام مسکن اسم نوشتم الان دو قسط گرفتم گفتن تا چند روز دیگه وام اضافه میشه ولی به شما تعلق نمی گیره مگه ما گناه کردیم واسه ما هم همه چیز گران شده ما هم تو این سال اسم نوشتیم خدارو خوش نمیاد بریم کلیه بفروشیم بقیشو بسازیم تو این گرانی