۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
وان ترکیه پتانسیل بالای گردشگری و تجاری دارد
مسئول امور بین‌الملل اتاق بازرگانی زنجان:

وان ترکیه پتانسیل بالای گردشگری و تجاری دارد

زنجان- مسئول امور بین‌الملل اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: می‌توان از پتانسیل بالای گردشگری و تجاری وان ترکیه استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، شهریار ملک زاده بعد از ظهر یکشنبه در جلسه‌ای که در زمینه‌های پژوهشی، آموزشی، صنایع‌دستی، لجستیک، گردشگری و توریست‌درمان به میزبان انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه وضعیت تجاری زنجان و ترکیه حاکی از وجود پیش‌زمینه تجاری است، افزود: یکی از پتانسیل‌هایی وان ترکیه که می‌توان از آن استفاده کرد، بحث گردشگری آن است.

وی از انجام صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری از زنجان به ترکیه در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: آمار حاکی از آن است که به همین میزان نیز واردات از ترکیه به زنجان انجام شده است و این خود پیش‌زمینه‌ای برای برقرار ارتباط تجاری زنجان با وان ترکیه است.

ملک زاده با اشاره به اینکه زنجان کاندیدای اصلی استقرار شهرک صنعتی ترک‌ها در ایران است، ادامه داد: همین ظرفیت می‌توان زمینه‌ای را فراهم کند که شرکت‌هایی از شهرهایی چون وان، ترابوزان، دیاربکر و ... در این شهرک استقرا یابند که امیدواریم این مهم با برگزاری چنین جلساتی تحقق یابد.

عضو کانون کارآفرینان استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه رونق صنعت هتل در زنجان می‌تواند سرمایه‌گذاری پرسودی برای ترک‌ها باشد، اظهار کرد: با توجه به اینکه می‌توان در حوزه گردشگری همکاری‌های خوبی با ترکیه داشت، به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم با اهتمام به برگزاری جشنواره‌هایی چون آش ایرانی و غذای اکو در زنجان، این موضوع در حوزه گردشگری عملیاتی شود.

سعید امیدی خاطرنشان کرد: زمینه همکاری زنجان با ترکیه در زمینه چاقو، مس، ملیله و ... فراهم است.

گفتنی است، در پایان جلسه تفاهم‌نامه‌ای در راستای ایجاد دفتر نمایندگی مشترک بین کارآفرینان ایران و ترکیه، به امضا رسید.

کد خبر: ۱٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha