۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
سهم اصناف از بسته حمایتی مشخص شود/ پیشنهاد بازگشایی صنوف به رئیس جمهور ارائه می شود
نماینده وزیر در اتاق اصناف در گفتگو با بازار:

سهم اصناف از بسته حمایتی مشخص شود/ پیشنهاد بازگشایی صنوف به رئیس جمهور ارائه می شود

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران از ارائه پیشنهاد بازگشایی واحدهای صنفی برمبنای بسته پیشنهادی اتاق اصناف به رئیس جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار امروز جلسه ای با حضور نمایندگان وزرای بهداشت و صمت، معاون وزیر صمت، رئیس اتاق اصناف ایران برگزار شد تا درباره نحوه فعالیت واحدهای صنفی که برمبنای تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا فعلا تا ۲۰ فروردین تعطیل شده اند، تصمیم گیری شود.

ابراهیم درستی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره جزئیات این جلسه اظهارکرد: با توجه به مشکلات مالی اصناف از یک سو و ضرورت مقابله با شیوع ویروس کرونا و تلفات انسانی ناشی از این بیماری اتاق اصناف ایران بسته پیشنهادی تهیه و برای تائید و تصویب برای ریاست جمهوری ارسال می شود.

وی افزود: در این بسته پیشنهادی اصناف به دو گروه کم خطر و پرخطر تقسیم بندی و پیشنهاد شده است آن دسته از واحدهای صنفی که تردد کمتری در طول روز دارند از جمله خشکشویی ها و قالیشویی ها و... از اول اردیبهشت ماه فعالیت خود را از سر بگیرند تا بیش از این متحمل ضرر و زیان نشوند.

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران تصریح کرد: همچنین در بسته پیشنهادی آمده است تا سهم صاحبان صنوف از بسته حمایتی ۱۰ میلیارد تومانی مشخص و برای پرداخت به صاحبان صنوف در اسرع وقت در اختیار مراجع ذی صلاح قرار بگیرد.

درستی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۳ میلیون واحد صنفی در کشور داریم که با احتساب نفرات خانوار تعداد آنها به بیش از ۲۵ میلیون نفر می رسد بنابراین لازم است تا از اصناف حمایتی دقیق تر به عمل بیاید.

به گفته نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران؛ در حال حاضر ۳۷۰ هزار واحد صنفی در شهر تهران و بیش از ۵۰۰ هزار واحدصنفی در استان تهران فعالیت می کنند.

کد خبر: ۱۲٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha