۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰
امکان ثبت نام ۱۶ شهر گلستان در طرح جهش مسکن| ۲۹ هزار نفر ثبت نام کردند
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبرداد؛

امکان ثبت نام ۱۶ شهر گلستان در طرح جهش مسکن| ۲۹ هزار نفر ثبت نام کردند

گرگان- محبوبی، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از امکان ثبت نام ساکنان ۱۶ شهر استان در طرح جهش تولید مسکن خبرداد و گفت: تاکنون بیش از ۲۹ هزار گلستانی در این طرح ثبت نام کرده اند.

حسین محبوبی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: ثبت نام طرح جهش تولید مسکن تا پایان آذر تمدید شده و در این فرصت امکان نام نویسی ۱۶ شهر گلستان وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تأمین زمین و امکان ثبت نام برای شهرهای آزادشهر، بندرگز، تاتارعلیا، جلین، علی آبادکتول، فراغی، گرگان، آق قلا، بندرترکمن، گمیشان، مراوه تپه، مینودشت، خان ببین، فاضل آباد، کردکوی و نوکنده خبرداد.

وی بیان کرد: سهمیه گلستان سالانه ۱۹ هزار و ۳۴۴ واحد مسکونی بوده که برای آنها لازم است سالانه ۵۸۰ هکتار زمین تامین شود.

محبوبی با بیان این که متقاضیان این طرح باید به سایت مورد نظر مراجعه کنند، ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۹ هزار نفر در جهش تولید مسکن ثبت نام کرده اند که گرگان با ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر بیشترین ثبت نام کننده را داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از بررسی استعلامات خبرداد و گفت: بررسی فرم جیم و مستندات بارگذاری شده در حال انجام بوده و متقاضی باید چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و استفاده نکردن از امکانات دولتی در حوزه مسکن را داشته باشد.

وی عنوان کرد: برای اجرای این طرح، راه و شهرسازی، در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر زمین تهیه کرده و در اختیار بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که کارگزار هستند، قرار می دهد اما در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بعد از تامین زمین، سایر اقدامات با بنیاد مسکن خواهد بود.

طبق گفته محبوبی برای تامین زمین در قانون جهش تولید مسکن از زمین‌های دولتی، اراضی مازاد دستگاه‌ها و زمین‌هایی که در اختیار سازمان ملی مسکن است، استفاده می شود و همچنین امکان بکارگیری زمین های خصوصی با تغییر کاربری و الحاق به بافت وجود دارد.

کد خبر: ۱۲۱٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha