۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
موانع نقل و انتقال پول در مناطق آزاد در حال پیگیری است
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

موانع نقل و انتقال پول در مناطق آزاد در حال پیگیری است

چابهار - مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: نقل و انتقال پول در مناطق آزاد به سختی انجام می شود و این مهم در حال پیگیری است.

عبدالرحیم کردی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در حال حاضر هر تراکنشی مربوط به منطقه آزاد چابهار که مربوط به افغانستان است، از تحریم‌های آمریکا معاف است.

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار افزود: با این حال  برای تجارت با افغانستان و واردات و صادرات با این کشور دچار مشکل هستیم و نقل و انتقال پول به سختی انجام می‌شود.

 وی تصریح کرد: طی چند ماه گذشته و بعد از آنکه آرین بانک تحریم شد، یکی از بانک‌های افغانستان برای حضور در منطقه آزاد چابهار و تاسیس شعبه درخواست کرد که در صورت موافقت و انجام این کار، بخش بزرگی از مشکلات نقل و انتقالات پول حل خواهد شد.

کردی با اشاره به اینکه دریافت مجوز تاسیس بانک در مناطق آزاد سبب تسهیل نقل و انتقالات پول می شود، گفت: تقویت صادرات و کنترل واردات نیازمند ‌به‌روزرسانی و بهسازی ماشین‌آلات خط تولید و استقرار خطوط تولید جدید است و در این راستا سازمان منطقه آزاد چابهار تمهیداتی  اندیشیده که نتیجه آن افزایش ۴۱۳درصدی در ورود مواد اولیه و ماشین‌آلات کارخانجات تولیدی مستقر در منطقه بوده است.

وی تصریح کرد: رشد ۴۰۰ درصدی صادرات به خارج از کشور از منطقه آزاد چابهار هم یکی دیگر از موفقیت های ما در سال گذشته بود.

کد خبر: ۱۲٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha