۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
حسابداران نقش مهمی در نظام بودجه ریزی دارند
خزانه دار کل کشور:

حسابداران نقش مهمی در نظام بودجه ریزی دارند

اکرمی، خزانه دار کل کشور گفت: حسابداران و حسابرسان می‌توانند به بهبود سیستم‌های برنامه ریزی و بودجه ریزی با تاکید بر نتایج، کمک کنند.

به گزارش بازار، رحمت اله اکرمی در همایش روز حسابداری که در وزارت اقتصاد برگزار شد افزود: یکی از توقعات برحق از حرفه حسابداری، حسابرسی و گزارشگران مالی، انضباط مالی در افزایش کیفیت اطلاعات مالی است که این امر با همت مضاعف جامعه حسابداران محقق می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مهم در رشد و توسعه، بحث نظارت مالی است بطوریکه نظارت مالی با استفاده از حسابداران و حسابرسی مالی صورت می‌گیرد.

اکرمی گفت: باید توجه داشته باشیم که نهاد دولت وظایفی در مقابل مردم دارد و مردم منتظر هستند که چه اتفاقی در بودجه سال ۱۴۰۱ رخ می‌دهد و اثر آن در زندگی مردم چیست؟ بنابراین دولت‌ها باید از حرفه حسابداری برای بودجه‌ریزی استقبال کنند.

خزانه‌دار کل کشور با اشاره به نقش گزارش‌های مالی بر اقتصاد کشور گفت: ابتدا مدیران و سرمایه‌گذاران با استفاده از اطلاعات حسابداری مالی می‌توانند برای تشخیص پروژه مناسب از غیرمناسب استفاده کنند. مدیر و سرمایه‌گذار با اطلاعات مالی درست می‌تواند انتخاب کند که کدام پروژه به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند. همچنین مدیران می‌توانند با استفاده از این اطلاعات، تشخیص به موقع زیان را بدهند و این تشخیص به آن‌ها کمک می‌کند تا پروژه مفید را انتخاب کنند. حال اینکه تنها مجموعه حسابداری و حسابرسی می‌تواند این اطلاعات درست مالی را در اختیار مدیران و سرمایه‌گذاران قرار دهد.

کد خبر: ۱۲۱٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha