بررسی نقش پیشگیرانه بخش خصوصی در مبارزه با فساد
هفتمین دوره همایش مبارزه با فساد برگزار می‌شود؛

بررسی نقش پیشگیرانه بخش خصوصی در مبارزه با فساد

کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق بازرگانی تهران برابر سنت شش ساله گذشته، در آستانه نهم دسامبر، روز جهانی مبارزه، هفتمین همایش مبارزه با فساد را در روز چهارشنبه ۱۷ آذر ماه برگزار می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، نهم دسامبر به تصویب دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) به عنوان روز جهانی مبارزه با فساد نامگذاری شده است و از سال ۲۰۰۳ تاکنون این روز توسط نهادهای مختلف دولتی و خصوصی گرامی داشته می‌شود. در کنار دولت‌ها که برنامه‌هایی برای مقابله با مواد مخدر و جرائم سازمان‌یافته پیاده و اجرا کرده‌اند، سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های غیرانتفاعی بخش خصوصی نیز در حوزه مقابله با فساد تلاش‌هایی جدی داشته‌اند.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برای نخستین بار در سال ۱۳۹۴ همایشی در گرامیداشت روز جهانی مقابله با فساد برپا کرد و پس از آن هر ساله در روزهای میانی آذر ماه با برگزاری همایش، به بررسی دستاوردهای دولت و بخش خصوصی در زمینه فساد و مشکلات و موانع آن پرداخته است.

حسن فروزان‌فرد، رئیس کمیسیون «حمایت قضایی و مبارزه با فساد» اتاق بازرگانی تهران، در همین زمینه اعلام کرد که هفتمین دوره این همایش نیز روز چهارشنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۰ و در آستانه روز جهانی مبارزه با فساد در اتاق تهران برگزار می‌شود.

او توضیح داد که در این همایش ضمن دریافت گزارش‌هایی از وزارت دادگستری، دفتر UNODC در ایران و سایر نهادهای متولی در زمینه پیشرفت برنامه‌های مبارزه با فساد در سطح ملی، در پنلی تخصصی و با حضور کارشناسان به موضوع ماده ۱۲ کنوانسیون جهانی مبارزه با فساد پرداخته و از نقش پیشگیرانه بخش خصوصی در زمینه مقابله با فساد سخن گفته می‌شود.

در هفتمین همایش مبارزه با فساد، علاوه بر مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران، محمود حکمت‌نیا دبیر شورای مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل متحد در وزارت دادگستری و حسین سلاح‌ورزی نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران به صورت حضوری سخنرانی خواهند داشت و تعداد دیگری از صاحبنظران این حوزه نیز به صورت مجازی در این نشست حضور می‌یابند.

هفتمین همایش مبارزه با فساد روز ۱۷ آذر ماه از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ۱۲ در اتاق بازرگانی تهران برگزار و به صورت زنده و مستقیم از سایت و اینستاگرام اتاق تهران پخش می‌شود.

کد خبر: ۱۲۱٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha