۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
نوسانات ارزی مانع از اعزام هیات های تجاری خراسان شمالی شد
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:

نوسانات ارزی مانع از اعزام هیات های تجاری خراسان شمالی شد

بجنورد- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: متاسفانه نوسانات ارزی مانع از اعزام هیات های تجاری استان به سایر کشورها می شود.

سعید پورآبادی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به شرایط تحریم و نوسانات ارزی که مانع از اعزام هیات های تجاری خراسان شمالی به سایر کشورها شده است تنها پذیرش هیات های تجاری در استان انجام می شود.

وی با اشاره به اقدامات اتاق بازرگانی برای معرفی تولیدات استان گفت: نیمه اول اسفندماه امسال نمایشگاه توانمندی ها و تولیدات خراسان شمالی با حضور سرمایه گذاران و تاجران خارجی برپا خواهد شد.

پورآبادی افزود: خراسان شمالی در بخش های مختلف صنعت، گردشگری، کشاورزی و ... ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد که معرفی و بازاریابی محصولات آن از طریق برگزاری چنین نمایشگاه هایی موجب توسعه صادرات و اقتصاد استان می شود.

پورآبادی همچنین با اشاره به اینکه بیشترین محصولات استان به افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان و ترکیه صادر می شود، افزود: سال آینده ۶ کشور حوزه اوراسیا به بازار هدف خراسان شمالی افزوده می شود.

وی با بیان اینکه قطب خراسان شمالی سیمان و پتروشیمی است، اظهار داشت: ۷۶.۶ دهم درصد صادرات استان محصولات پتروشیمی است.

رییس اتاق بازرگانی استان همچنین در خصوص تاثیر گرانی سوخت بر صادرات و واردات گفت: همزمان با گرانی سوخت، قیمت ارز نیز افزایش یافت که در تجارت بین‌الملل اگر ارز آزاد باشد  صادرات بهترین رشد را خواهد داشت.

وی اضافه کرد: گرانی ارز برای صادر کننده خوب است اما برای وارد کننده اینطور نیست.

کد خبر: ۱٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha