۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
تولید مولد میگوی گونه وانامی در کشور| سمپوزیوم بین‌المللی سخت‌ پوستان در بوشهر برپا می‌شود
رئیس پژوهشکده میگوی کشور خبر داد:

تولید مولد میگوی گونه وانامی در کشور| سمپوزیوم بین‌المللی سخت‌ پوستان در بوشهر برپا می‌شود

بوشهر- دشتیان‌نسب رئیس پژوهشکده میگوی کشور از تولید مولد میگوی گونه وانامی در کشور خبر داد و گفت: سمپوزیوم بین‌المللی سخت‌ پوستان در بوشهر برپا می‌شود.

عقیل دشتیان‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: میگو از مهم‌ترین محصولات تولیدی در حوزه آبزی‌پروری است و استان بوشهر جایگاه ویژه‌ای در پرورش و برداشت میگو در سطح کشور دارد.

وی افزود: افزایش سایت‌های پرورش میگو در استان بوشهر با حمایت مدیران ارشد استان و مدیران شیلات استان و کشور انجام شده و این مهم موجبات افزایش برداشت میگو و رشد صادرات میگوی پرورشی کشور شده است.

رئیس پژوهشکده میگو کشور خاطر نشان کرد: امسال ۵۵ هزار تن میگوی پرورشی در استان‌های مختلف کشور برداشت شد که ۵۰ درصد از این میگو متعلق به استان بوشهر بوده است.

دشتیان‌نسب تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، تولید مولد میگوی پرورشی از گونه وانامی جزو اولویت‌های پژوهشکده میگوی کشور است و امیدوارم به نتیجه مطلوب برسد.

 وی بیان کرد: سمپوزیوم بین‌المللی سخت‌پوستان از سه شنبه هفته جاری به مدت سه روز در بوشهر برگزار می‌شود.

دشتیان‌نسب گفت: زیست شناسی و بوم شناسی، ارزیابی ذخایر و مدیریت شیلات، بیوتکنولوژی، بازاریابی و ارزش افزوده، جنبه‌های اقتصادی اجتماعی از محورهای این سمپوزیوم است.

وی بیان داشت: تأثیرات  COVID-۱۹ بر حوزه‌های صید و آبزی پروری، بهداشت و بیماری‌ها و امنیت زیستی و همچنین آینده پژوهی در صید و آبزی‌پروری از دیگر محورهای این سمپوزیوم است که در بوشهر برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۲۱٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha