۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
مواجهه روزانه شرکت‌های بیمه با انواع صحنه‌سازی‌ها و تقلبات
مدیرکل دفتر برنامه ریزی بیمه مرکزی ایران مطرح کرد

مواجهه روزانه شرکت‌های بیمه با انواع صحنه‌سازی‌ها و تقلبات

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی گفت: شرکت‌های بیمه روزانه درگیر هزاران خسارت و با صحنه سازی‌ها و انواع تقلبات مواجه هستند لذا از ابزارهای مختلف اعم از سنتی و جدید استفاده می کنند.

به گزارش بازار، حسن رضا عباسیان فر، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی ایران درمورد نقش صنعت بیمه در بحران های اقتصادی با برنامه «گفتگوی اقتصادی» مصاحبه تلفنی کرد.

عباسیان فر با اشاره به رونمایی از سند راهبردی جدید برای صنعت بیمه تا افق ۱۴۰۴ گفت: این سند اواخر سال گذشته تدوین شد.

وی افزود: موضوع بیمه از برنامه سوم توسعه کشور در احکام قانون و برنامه حکم خاصی داشت و در برنامه چهارم و پنجم و ششم نیز در قالب احکام برنامه های توسعه کشور چندین حکم درخصوص ضریب نفوذ، توسعه بیمه های زندگی و کاهش تصدی گری دولت دارد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه صنعت بیمه را باید در پازل اقتصاد ملی دید اظهارکرد: اقتصاد ملی هم متاثر از چند موضوع است مثلاً بحث بیمه های زندگی که نیمی از صنعت جهانی را به خود اختصاص می دهد به شدت متاثر از اقتصاد کلان است.

عباسیان فر خاطرنشان کرد: در حال حاضر متوسط ضریب نفوذ بیمه در دنیا حدود هفت درصد است که ۴ درصد از ضریب نفوذ مربوط به بیمه های زندگی و ۳ درصد هم مربوط به بیمه های غیرزندگی است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی ایران با اشاره به اینکه ضریب نفوذ بیمه در ایران ۲.۵ درصد است گفت: ما از این نظر به متوسط جهانی خیلی نزدیک هستیم اما با ضریب نفوذ بیمه زندگی دنیا خیلی فاصله داریم.

عباسیان فر با بیان اینکه خدمات بیمه مشکلات و پیچیدگی های خاص خودش را دارد گفت: شرکت های بیمه روزانه درگیر هزاران خسارت و با صحنه سازی ها و انواع تقلبات مواجه هستند لذا از ابزارهای مختلف اعم از سنتی و جدید استفاده می کنند.

کد خبر: ۱۲۱٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha