۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
افزایش ۱۰۰ درصدی پروازهای خارجی نسبت به سال گذشته
سرپرست مرکز اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد

افزایش ۱۰۰ درصدی پروازهای خارجی نسبت به سال گذشته

سرپرست مرکز اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: بر اساس گزارش منتشر شده در مهر ماه سال جاری در مجموع هزار و ۲۸۳ نشست و برخواست خارجی در فرودگاه های تحت مالکیت این شرکت انجام شده است.

به گزارش بازار، کیانی سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به اقدامات و فعالیت های وزارت راه و شهرسازی در یک هفته گذشته اشاره و بیان کرد: تازه ترین آمار ارائه شده توسط معاونت مسکن و ساختمان این وزارتخانه نشان می دهد یک میلیون و ۸۵۷ هزار و ۷۹۴ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

وی افزود: ثبت نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید توسط رئیس جمهور از ۲۸ مهر ماه در سامانه مشخص آغاز شده است و تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد. در ابتدا قرار بود ثبت نام یک ماه باشد اما تا پایان آذر تمدید شد. نهضت ملی مسکن یکی از سیاست های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس آن، احداث چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال در برنامه دولت قرار گرفت.

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از افزایش صد درصدی پروازها خبر داد و بیان کرد: بر اساس گزارش منتشر شده در مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه ها، در مهر ماه سال جاری در مجموع هزار و ۲۸۳ نشست و برخواست خارجی در فرودگاه های تحت مالکیت این شرکت انجام شده است که ۱۴۲ هزار و ۴۲۵ مسافر و سه میلیون و ۱۵۹ هزار و ۲۸۷ کیلوگرم بار به وسیله این پروازها جابجا شدند. این ارقام نسبت به مهر ماه سال گذشته صد درصد و نسبت به شهریور سال جاری ۲۱ درصد افزایش داشته یافته است.

وی از آمادگی و همکاری بانک مسکن در اعطای تسهیلات ساخت مسکن گفت و اظهار کرد: سهم بانک مسکن برای تخصیص تسهیلات به بخش مسکن بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی ۶۳ هزار میلیارد تومان است. با پرداخت این تسهیلات ۲۱۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن برای مردم احداث خواهد شد. تاکنون ۱۶۸ هزار نفر سهم المشارکت خود را برای احداث به حساب بانک مسکن واریز و تسهیلات آن را نیز دریافت کرده اند.

کیانی افزود: عایدی پرداخت شده توسط متقاضیان ده هزار و ۳۰۰ میلیارد است و از این میزان آورده متقاضیان، بیش از پنج هزار میلیارد تومان به پروژه ها تخصیص یافته است. از محل تسهیلات بانکی بیش از ۵۰۰ میلیارد برای اجرای پروژه ها پرداخت شده است.

کد خبر: ۱۲۱٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha