۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
روستای «چغاسبز» چرداول نیازمند توجه| ضعف آنتن دهی تلفن همراه حل نشد
بازار گزارش می‌دهد؛

روستای «چغاسبز» چرداول نیازمند توجه| ضعف آنتن دهی تلفن همراه حل نشد

ایلام- روستای «چغاسبز» از توابع شهرستان چرداول به دلیل مشکلات متعدد نیازمند توجه مسئولان است، هنوز بسیاری از مشکلات از جمله ضعف آنتن دهی تلفن همراه در این روستا حل نشده است.

 بازار؛ گروه استان‌ها: روستای چغاسبز در بخش زاگرس شهرستان چرداول یکی از روستاهای محروم بوده که در ابعاد مختلف نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

عدم توسعه زیرساخت‌های عمرانی این روستا مردم را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است، علاوه بر مشکلات طرح هادی، حل کردن ضعف آنتن دهی تلفن همراه و اصلاح شبکه فرسوده آب شرب از دیگر مطالبات مردم است.

لوله‌های آب شرب روستا بسیار قدیمی و فرسوده است
یکی از اهالی این روستا در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: نزدیک به ۵۰ خانوار با ۲۷۰ نفر جمعیت در این روستا حضور دارند، بافت ورودی روستا خراب است و جداول این روستاها هنوز درست نشده است.

اعتبارات تخصیص یافته به این روستا در طول سال ۹۷ تا ۹۹ حدود یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال بوده است که با همین اعتبار ۱۶۵ متر جدول و یک پل فلزی احداث شده است

علی سلیمانی افزود: در کل این روستا هنوز حتی یک متر جدول کشی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: لوله‌های آب شرب روستا بسیار قدیمی و فرسوده است و کسی هم به این مسئله توجه ندارد، آنتن دهی تلفن در این روستا بسیار ضعیف و حتی غیرممکن است.

احداث ۱۶۵ متر جدول و یک پل فلزی در روستای چغاسبز
بخشدار زاگرس در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: علت حرکت کند توسعه زیرساخت‌های این روستا به دلیل جدیدالتاسیس بودن دهیاری و جمعیت کم روستا است.

سعید پیرزادنیا افزود: اعتبارات تخصیص یافته به این روستا در طول سال ۹۷ تا ۹۹ حدود یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال بوده است که با همین اعتبار ۱۶۵ متر جدول و یک پل فلزی احداث شده است.

عدم خدمات رسانی به چغاسبز به دلیل ساخت سد
فرماندار چرداول در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به اینکه روستای چغاسبز در نزدیکی رودخانه سیمره قرار دارد و قرار بوده که ۲۵ سال پیش سدی در تنگه سازبن ایجاد شود، به همین دلیل سال‌ها به آن روستاها خدماتی ارائه نشده است.

هم اکنون بر اساس این اعتباراتی که تزریق شده کارهای زیرساختی لازم در روستا انجام می‌گیرد، اما با توجه به اینکه ۱۸ سال روستای چغاسبز از توسعه عمران روستایی عقب افتاده نسبت به سایر روستاها از میانگین توسعه پایین‌تری برخوردار است

سعید کریمیان بیان کرد: عدم خدمات رسانی به روستا به این دلیل بوده که قرار بر این بود سد ایجاد شود و اراضی و املاک روستاهای اطراف سد خریداری شود.

روستای «چغاسبز»چرداول نیازمند توجه| ضعف آنتن دهی تلفن همراه حل نشد

وی افزود: بنا به دلایل متعدد بعد از سال‌ها کار کارشناسی سد سازبن به پایان نرسید و در این ایام هیچ گونه خدماتی متاسفانه به این چند روستا ارائه نشده است.

وی ادامه داد: هم اکنون پس از این سال‌ها دولت اقدامات لازم را برای خدمات رسانی به مردم این روستاها آغاز کرده است.

اعتبارات بر اساس جمعیت و تعداد خانوار به این روستا تزریق می‌شود
فرماندار چرداول عنوان کرد: اعتبارات روستایی از طریق دهیاری‌ها تزریق می‌شود، الان مدت سه سال است دهیاری برای روستای چغاسبز تشکیل شده و اعتبارات بر اساس جمعیت و تعداد خانوار به این روستا تزریق می‌شود.

با پیگیری‌های لازم درخواست افزایش اعتبارات روستاهای اطراف سد سیمره از جمله چغاسبز به سازمان دهیاری‌های استان انجام شده ولی هنوز اعتباری تخصیص داده نشده است

وی عنوان کرد: هم اکنون این روستا دو مشکل دارد اول اینکه جمعیت آنها کم است، دوم اینکه به تازگی دهیاری در آن تشکیل شده است.

روستای «چغاسبز»چرداول نیازمند توجه| ضعف آنتن دهی تلفن همراه حل نشد

کریمیان افزود: هم اکنون بر اساس این اعتباراتی که تزریق شده کارهای زیرساختی لازم در روستا انجام می‌گیرد، اما با توجه به اینکه ۱۸ سال روستای چغاسبز از توسعه عمران روستایی عقب افتاده نسبت به سایر روستاها از میانگین توسعه پایین‌تری برخوردار است.

فرماندار چرداول تصریح کرد: با پیگیری‌های لازم درخواست افزایش اعتبارات روستاهای اطراف سد سیمره از جمله چغاسبز به سازمان دهیاری‌های استان انجام شده ولی هنوز اعتباری تخصیص داده نشده است.

توجه به توسعه زیرساخت‌های مختلف عمرانی، خدماتی و کشاورزی در روستاها منجر به مهاجرت معکوس خواهد شد، این مهم علاوه بر رضایت مردم و افزایش تولیدات مختلف در روستاها اشتغالزایی را هم به دنبال دارد.

کد خبر: ۱۲۱٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha