۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
 افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی(ایران متافو)

افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی(ایران متافو)

با حضور معاون امور صنایع وزارت صمت نهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی ایران (فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین کاری، قالب سازی و ریخته گری) آغاز به کار کرد.

به گزارش بازار، با حضور معاون امور صنایع وزارت صمت نهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی ایران (فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین کاری، قالب سازی و ریخته گری) آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه با مشارکت ۲۷۰ شرکت داخلی و ۲ شرکت خارجی آغاز به کار کرده است.

فعالان این عرصه تازه ترین محصولات و دستاوردهای خود را در زمینه متالوژی، فولاد، صنایع معدنی، فلزات غیرآهنی، ریخته گری، کوره های صنعتی، عملیات حرارتی و صنایع وابسته در معرض دید عموم گذاشته اند.

این نمایشگاه از ۱۴ تا ۱۷ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر می باشد و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی از ساعت ۹تا ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان است.

معاون امور صنایع وزارت صمت در حاشیه افتتاح نمایشگاه ایران متافو اعلام کرد:

تولید حدود ۱۶ میلیون تن انواع فولاد خام و ۱۴.۵ میلیون تن محصولات فولادی در ۷ ماهه امسال

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح و بازدید از این نمایشگاه گفت: صنعت فولاد جزو افتخارات کشور می باشد، این صنعت هم نیاز داخل را تامین می کند و هم بخشی از ارز حاصل از صادراتش نیاز سایر صنایع را تامین می کند.

مهدی صادقی نیارکی تصریح کرد: اتفاقات خیلی خوبی در صنعت فولاد افتاده و این صنعت طی سالیان اخیر رشد خوبی کرده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت اضافه کرد: سال گذشته سی میلیون تن تولید انواع فولاد خام داشته ایم و در هفت ماهه امسال نیز حدود ۱۶ میلیون تن انواع فولاد خام تولید شد.

صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به اینکه در هفت ماهه امسال ۱۴.۵ میلیون تن نیز انواع محصولات فولادی تولید شده است، افزود: واحدهای تولیدی زیادی داریم که در نوآوری پیشگام شده اند که تولید فولادهای آلیاژی برای مصارف خاص نمونه ای از آن هاست.

وی مهمترین عامل رشد کشورها را صنعت ساخت دانست و بیان کرد: صنعت ساخت می تواند با برندینگ سبب ارتقای صادرات شود که این صنعت نیاز به ماده اولیه(فولاد) دارد و طرح هایی نیز داریم که به توسعه صنعت فولاد کشور و افزایش صادرات کمک می کند.

صادقی نیارکی گفت: باید با تکمیل زنجیره ارزش بتوانیم تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و لوازم خانگی صادر کنیم که این موارد نیازمند تکمیل زنجیره ارزش فولاد است‌ که در کشور توسعه یافته است و بیشتر نیز ارتقا می یابد.

وی در ادامه نمایشگاه ها را محل به هم رسانی نیازمندی ها و توانمندی ها دانست و بیان کرد: در کنار برگزاری نمایشگاه باید از هیات های تجاری نیز دعوت به عمل آید تا سطح توانمندی کشور را ببینند و منجر به انعقاد قراردادهای خارجی شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت در پایان نمایشگاه های ایران متافو، ایران مد و ایران تکس را از لحاظ تعداد مشارکت کنندگان و تنوع محصول با کیفیت عنوان کرد و گفت: در صنعت نساجی و پوشاک از تولید تا طراحی مد اتفاقات خوبی افتاده است، تنوع محصولات عرضه شده در بازار ارتقا یافته است.

گفتنی است امروز یکشنبه با حضور مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت سه نمایشگاه ایران متافو، ایران تکس و ایران مد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در تهران آغاز به کار کرد.

در این برنامه ها مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران، نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌ها و فعالان اقتصادی حضور داشتند.

کد خبر: ۱۲۱٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha