۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
بررسی مشکلات اقتصادی دوران پسا کرونا/ ۲ کارگروه ویژه تشکیل شد
استاندار کرمان:

بررسی مشکلات اقتصادی دوران پسا کرونا/ ۲ کارگروه ویژه تشکیل شد

کرمان - استاندار کرمان از بررسی مشکلات اقتصادی دوران پسا کرونا در استان کرمان خبر داد و گفت: در این زمینه همگان باید کمک کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد جواد فدایی  پیش از ظهر پنجشنبه در جمع ببا خبرنگاران در خصوص آغاز به کار برخی صنوف کرمان اظهار داشت: یکی از نگرانی ها و دغدغه هایی که وجود دارد این است برخی از مشاغلی که به دلیل ویروس کرونا و ضرورت فاصله گذاری اجتماعی تعطیل و متضرر شده اند دچار مشکلاتی شوند که بعد از اتمام این بیماری نتوانند فعالیت های خود را مطابق روال قبل ادامه دهند به همین دلیل پیشنهاد شد در این خصوص یک ستاد تشکیل شود تا این موارد مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اولین جلسه این ستاد با حضور نماینده ولی فقیه و برخی از نمایندگان مجلس و مسئولان برگزار شد، افزودی: در این جلسه بحث شد درست است که دولت برنامه هایی در خصوص جبران و رسیدگی خسارت صنوف دارد؛ اما همچنان دو مسئله وجود دارد اولین مسئله اینکه شاید برخی از صنوف نتوانند از این امکانات استفاده کنند یا امکانات دولت کامل نباشد و دومین مسئله اینکه برخی از سازمان های مردم نهاد، خیران و مردم قصد دارند در حل این مشکلات مشارکت داشته باشند.

فدایی با اشاره به اینکه در خصوص بررسی مشکلات صنوف دو کارگروه تشکیل می شود، گفت: یک کارگروه در خصوص آسیب شناسی و شناسایی مشکلات واحدهای صنفی و پیشنهاد راه کار برای حل مشکلات بپردازد و دیگری  منابع غیر دولتی، سازمان های مردم نهاد و خیران را بررسی کند.

استاندار کرمان بیان داشت: قرار شد این دو کارگروه گزارشات خود را تا ۲۵ فروردین تهیه و در جلسه بعدی ستاد ارائه کنند و بر اساس گزارش ها تصمیمات بعدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: تمامی مشاغلی که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده اند و تعطیل شدن آنها مشکلاتی برای شان ایجاد کرده باشد شامل این طرح می شوند.

فدایی با اشاره به اینکه عادی شدن شرایط جامعه بستگی به نظر کارشناسان بهداشت درمان دارد، افزود: تمام برنامه های ما بر اساس نظرات متخصصان و کسانی که در این بیماری صاحب نظر هستند تنظیم می شود و امیدواریم هرچه زودتر کارشناسان به این نتیجه برسند که شهر به حالت عادی برگردد.

استاندار کرمان اظهار داشت: کرمان در بحث شیوع و فوت بیماری کرونا نسبت به خیلی از استان های دیگر وضعیت بهتری دارد و در این استان درصد فوت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر رقم کمی را داریم.

 وی با اشاره به اینکه در استان کرمان فعلا به طور متوسط در شرایط با ثباتی به سر میبریم، گفت: خوشبختانه در خصوص بیماری کرونا ما سیر صعودی نداریم اما سیر نزولی هم‌ نداریم و امیدواریم هر چه زودتر این وضعیت با ثبات به سیر نزولی تبدیل شود.

فدایی تصریح کرد: از مردم تشکر میکنم که در خصوص مقابله با این بیماری به ویژه در تعطیلی ۱۲ و ۱۳ فروردین همکاری خیلی خوبی داشته اند و در تفرجگاه ها و گردشگاه ها حضور پیدا نکردند این همکاری مردم قطعا مورد تقدیر و قدردانی است.

استاندار کرمان بیان داشت: یکی از موضوعاتی که در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح شد این بود که برخی از مشاغلی که جزو ۵۶ اتحادیه ای هستند که به طور کامل تعطیل شده اند، مانند تعمیرات لوازم خانگی و آرایشگاه ها مورد نیاز روزمره مردم هستند.

وی گفت: قرار بر این شد که برای این صنوف دستورعملی تنظیم شود که با رعایت پروتکل و مقررات بهداشتی و ضوابط بهداشتی که کارشناسان در این رابطه مطرح می کنند بتوانند فعالیت های خود را آغاز کنند.

کد خبر: ۱۲٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha