۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
۵ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی باغی و زراعی در فنوج وجود دارد
مدیر جهاد کشاورزی فنوج:

۵ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی باغی و زراعی در فنوج وجود دارد

فنوج - مدیر جهاد کشاورزی فنوج گفت: پنج هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی باغی و زراعی در این شهرستان وجود دارد که نقش موثری در تولید محصولات باغی و زراعی استان دارد.

عیسی قاضی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در فنوج پنج هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی باغی و زراعی وجود دارد که نقش موثری در تولید محصولات باغی و زراعی در این شهرستان و استان سیستان و بلوچستان دارد.

 وی افزود: از این تعداد دو هزار و ۸۰۰ هکتار به نخلستان ها و باغ های مرکبات اختصاص دارد همچنین یک هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی زراعی هم به کشت یونجه، صیفی جات و گیاهان دارویی اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی فنوج تصریح کرد: افزون‌ بر۴۵۰ هکتار از زمین‌های زیر کشت این شهرستان هم به کشت باقلا اختصاص دارد و ۵۰۰ نفر در کار داشت و برداشت این محصول فعال هستند.

وی گفت: یونجه هم  ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان فنوج را به خود اختصاص داده و از هر هکتار  ۴۰تن یونجه برداشت می شود.

قاضی سطح کشت گوجه فرنگی را در فنوج ۸۰ هکتار بیان کرد و افزود: از هر هکتار ۴۰ تن گوجه برداشت و روانه بازار مصرف می شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۴ هزار تن خرما از سطح هزار و ۹۰۰هکتار از نخلستان‌های شهرستان فنوج برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فنوج با اشاره به اینکه آب مورد نیاز این اراضی از ۲۵۳ حلقه چاه تامین می شود، بیان کرد: تولید سالانه ۶۷۰تن گوشت سفید، خرما، انواع مرکبات، انگور، انار یونجه انواع حبوبات، تنباکو، برنج، جو و گندم از جمله ظرفیت های بخش کشاورزی این شهرستان است.

کد خبر: ۱۲٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha