صدور مجوز مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین کارگاهی حداکثر ۳ روزه شد

صدور مجوز مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین کارگاهی حداکثر ۳ روزه شد

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای «طرح صدور حداکثر سه روزه مجوز ایجاد مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی» را برای اجرا به ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای ابلاغ کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، غلامحسین حسینی نیا، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: اهمیت و ضرورت تسهیل و تسریع در ارائه خدمات و ایجاد شفافیت در فرآیندها مورد تاکید مقام عالی وزارت و هم‌راستا با سیاست‌های دولت خدمت‌گزار می‌باشد لذا با توجه به تجربه موفق در صدور سه روزه موافقت اصولی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد و در اقدام به مفاد شورای عالی اداری با موضوع «ساده سازی مراحل شروع کسب و کار» و توجه و عمل به رویکرد نظارت‌های پسینی به جای کنترل‌های پیشینی؛ «طرح صدور حداکثر سه روزه مجوز ایجاد مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی»، برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در همین راستا، ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ها موظفند به محض تکمیل اطلاعات «درخواست ایجاد مراکزکارآموزی جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی» و دریافت تعهدنامه متقاضی حداکثر در طی مدت سه روز کاری مجوز یک ساله ایجاد مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین کارگاهی را همراه با دسترسی به پورتال آموزشی به انضمام چارچوب الزامات اجرا (استاندارد کلیه مولفه‌های آموزشی مورد نیاز شامل: فضا، تجهیزات، برنامه آموزشی، مربی و ...) به متقاضی صادر و ابلاغ نمایند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: به همین منظور ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ها نیز موظفند نسبت به بررسی روزانه تقاضاها اقدام نموده و به درخواست‌های واصله رسیدگی و تعیین تکلیف نمایند.

حسینی نیا، بیان کرد: در طول سه ماه از اعطای مجوز یکساله، متقاضی موظف است نسبت به تامین حداقل الزامات محیط یادگیری اقدام نماید وکمیته نظارت آموزش در صنایع استان، با انجام نظارت‌های پسینی مورد نیاز پس از پایان مدت سه ماهه، نسبت به تطابق مراحل شروع فعالیت مجوز ایجاد مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی اقدام و گزارش نظارت را به کمیته آموزش در صنایع استان ارسال نماید.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: کمیته آموزش در صنایع استان در صورت عدم اجرا یا رعایت الزامات و دستورالعمل‌ها توسط متقاضی پس از پایان سه ماه مهلت، نسبت به لغو مجوز و یا تمدید بازه سه ماهه فرصت مجدد تامین حداقل الزامات محیط یادگیری اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: متقاضی نیز در هر مرحله می‌تواند اعتراض خود را نسبت به عملکرد اداره کل و کمیته آموزش در صنایع استان، به دبیرخانه ملی کمیته آموزش در صنایع که در دفتر آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت مردمی مستقر است اعلام نماید. این دبیرخانه به صورت مستمر درخواست و مجوزهای ابطالی و عدم موافقت‌های صورت گرفته را بررسی مجدد و پیگیری خواهد نمود.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس طرح مذکور کمیته نظارت آموزش در صنایع استان، با انجام نظارت‌های مورد نیاز، نسبت به تطابق مراحل شروع فعالیت مجوز ایجاد مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی و رعایت چارچوب الزامات اقدام و گزارش نظارت را به کمیته آموزش در صنایع استان برای صدور مجوز پنج ساله با شرط متوسط ۳۰ ساعت عملکرد آموزشی به ازای هر یک از شاغلان ارسال می‌نماید.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: مورد تأکید است که ضمن پیاده‌سازی و رعایت مفاد ابلاغی، هر نوع اعمال نظارت پیشینی و موکول‌کردن شروع فعالیت مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی جدید مورد تقاضای بنگاه‌های اقتصادی به انجام نظارت‌ها و بررسی اولیه، متوقف و به نظارت‌های پسینی منتقل شود و ترتیبی اتخاذ گردد تا فرآیند تعریف شده صدور مجوز یک ساله مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی "طی حداکثر سه روز کاری" از تاریخ ابلاغ به بعد تا فراهم شدن سامانه هوشمند صدور مجوز در پورتال سازمان، به صورت دستی ناظر و جاری شود.

براساس طرح مذکور کلیه وظایف «کمیته آموزش در صنایع استان» در صدور و تمدید مجوزها و نظارت ها، محفوظ و به نظارت‌های پسینی منتقل می‌شود. مسئولیت حسن اجرای صدور مجوز مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی در حداکثر سه روزکاری بر عهده مدیرکل استان می‌باشد.

کد خبر: ۱۲۱٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha