۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
۹ طرح حوزه آب در زنجان به بهره برداری می رسد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

۹ طرح حوزه آب در زنجان به بهره برداری می رسد

زنجان-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: پنج طرح سدسازی، دو طرح آبرسانی، یک طرح شبکه آبیاری و یک طرح انتقال آب کشاورزی در زنجان در حال احداث است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت آب منطقه ای زنجان، اسماعیل افشاری گفت: ۹ طرح مربوط به آب در استان زنجان با اعتباری بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد ریال  به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر پنج طرح سدسازی، دو پروژه آبرسانی، یک پروژه شبکه آبیاری و یک پروژه انتقال آب کشاورزی در دست احداث بوده که برای تکمیل این طرح‌ها اعتباری بالغ بر ۲۸ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان  گفت: سد تهم با هدف تامین بخشی از آب شرب شهر زنجان، سدگلابر با هدف تامین آب صنعت و کشاورزی منطقه، سد کینه‌ورس با هدف تامین آب شرب شهرهای ابهر و خرمدره و تامین آب کشاورزی و صنعت منطقه، سدمیرزاخانلوی ۱ با هدف تامین آب کشاورزی منطقه، سد بلوک با هدف تامین آب کشاورزی منطقه، سدفیله‌خاصه با هدف تامین آب کشاورزی منطقه، در استان زنجان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

افشاری کل حجم آب تخصیص یافته به سدهای مذکور در بخش شرب، کشاورزی و صنعت را به ترتیب، ۲۱.۴ میلیون مترمکعب، ۱۶.۶ میلیون مترمکعب و ۵.۵ میلیون مترمکعب عنوان کرد.

کد خبر: ۱۲۱٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha