۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
پیش بینی رشد سرمایه گذاری ۴.۵ درصدی در بودجه ۱۴۰۱
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

پیش بینی رشد سرمایه گذاری ۴.۵ درصدی در بودجه ۱۴۰۱

خدابخشی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: عزم و اراده دولت بر این است که بودجه ۱۴۰۱ منجر به رشد سرمایه گذاری ۴.۵ درصدی و رشد اقتصادی ۸ درصدی و ارتقای بهره وری شود.

به گزارش بازار، محمدعلی خدابخشی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ما بودجه ۱۴۰۱ را در شرایطی تدوین و تصویب می کنیم که رشد اقتصادی کشورمان در دهه های مختلف یک رشد کاهنده ای بوده و هست ضمن اینکه تولید ناخالص داخلی هم وضعیت خوبی ندارد.

وی افزود: با توجه به هدفگذاری که در برنامه ششم توسعه انجام شده رشد سرمایه گذاری باید به ۲۱ درصد می رسید اما به دلایل مذکور و نوسانات اقتصادی متاسفانه این میزان از رشد سرمایه گذاری نیز محقق نشده است.

خدابخشی با بیان اینکه بحث کسری بودجه ارتباط مستقیمی با تورم و بی ثباتی اقتصاد دارد اظهارکرد: ما در چنین شرایطی می خواهیم برای سال آینده بودجه تصویب کنیم.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: عزم و اراده دولت بر این است که بودجه ۱۴۰۱ منجر به رشد سرمایه گذاری ۴.۵ درصدی و رشد اقتصادی ۸ درصدی و ارتقای بهره وری شود و البته این به منابع مختلف بخش خصوصی، دولت، بازار بورس و بانکها نیاز دارد.

خدابخشی با اشاره به درآمدهای دولت در بودجه ۱۴۰۱ گفت: پیش بینی شده که روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی صادر شود و میزان مالیاتی هم که برای سال آینده برآورد شده ۴۶۵ هزار میلیارد تومان، فروش سهام ۵۰ هزار میلیارد تومان، فروش دارایی های دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان و سود سهام شرکتهای دولتی هم حدود ۵ هزار میلیارد تومان است.

کد خبر: ۱۲۱٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha