۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱
سیاست بن‌بست‌شکنی دولت سیزدهم در نگاه به همسایگان مؤثر واقع شد
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

سیاست بن‌بست‌شکنی دولت سیزدهم در نگاه به همسایگان مؤثر واقع شد

طلا مظلومی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به قرارداد سه‌جانبه گازی میان ایران، ترکمنستان و آذربایجان اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم در همکاری با همسایگان موفق عمل کرده است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، محمد طلا مظلومی، به توافق سه‌جانبه سوآپ گازی میان ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما قرار داریم این قرارداد می‌تواند کمک مؤثری برای عبور از فصل سرما باشد و افزون بر اهمیت اقتصادی، به پایداری شبکه گاز در شمال و شمال شرق کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم برخلاف دولت قبل، نگاه ویژه‌ای به همسایگان است، افزود: توافق سه‌جانبه سوآپ گازی نشان‌دهنده این موضوع است که سیاست بن‌بست‌شکنی دولت سیزدهم در نگاه با همسایگان مؤثر بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره اینکه دولت تاکنون در همکاری با همسایگان موفق عمل کرده است، تصریح کرد: بی‌شک قراردادهای چندجانبه می‌تواند به نزدیک‌تر شدن کشورها کمک کند و سبب افزایش دوستی و تجارت بین آنها شود.

مظلومی اعلام کرد: بی‌شک این موضوع مدنظر دولت بوده است تا با تأمین گاز مورد نیاز پنج استان شمالی کشور یعنی گلستان، سمنان، خراسان‌ رضوی، خراسان‌ جنوبی و خراسان‌ شمالی، مشکل افت فشار و گاه قطعی گاز در استان‌های یادشده را برطرف کند و افزون بر این موضوع، حق انتقال یا ترانزیت گاز نیز برای ایران محفوظ است.  

قرارداد سه‌جانبه سوآپ گاز از ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقدار سالانه ۱.۵ تا ۲ میلیارد مترمکعب روز یکشنبه (هفتم آذرماه) با حضور رؤسای‌جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان در ترکمنستان و در حاشیه نشست سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) امضا شد.

کد خبر: ۱۲۱٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha