۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
تخصیص اعتبارات اشتغالزایی نیازی به امضای تفاهم‌نامه بین سازمان ها ندارد
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس:

تخصیص اعتبارات اشتغالزایی نیازی به امضای تفاهم‌نامه بین سازمان ها ندارد

سخنگوی کمیسیون جهش تولید مجلس گفت: مجلس یازدهم در بودجه امسال از محل هدفمندی یارانه‌ها یعنی تبصره ۱۴ حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت به حوزه تولید در اختیار دولت قرار داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه درباره ضرورت تخصیص ۳۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده در بند(الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای اشتغالزایی و تولید، گفت: مجلس یازدهم در بودجه امسال از محل هدفمندی یارانه‌ها یعنی تبصره ۱۴ حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت به حوزه تولید در اختیار دولت قرار داد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: تاکنون و طی ۸ ماه گذشته منابع تبصره ۱۴ حدود ۱۰۳ درصد محقق شده است یعنی اعتبار موردنیاز برای اجرای تبصره ۱۸ موجود است و مکانیسم ساده‌ای برای نحوه تخصیص اعتبار موردنیاز در تبصره ۱۸ پیش بینی شده و نیازی به امضای تفاهم‌نامه در سازمان برنامه و بودجه وجود ندارد و بوروکراسی در آن حذف شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها به راحتی می‌تواند با یک چک این اعتبار را به وزارت‌خانه‌ها منتقل کند، اضافه کرد: تاکنون از ۳۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده در تبصره ۱۸ حدود ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان اینکه مجلس به دنبال پاسخ این سوال است که چرا اعتبار پیش بینی شده برای حمایت از تولید و اشتغالزایی پرداخت نمی‌شود؟، ادامه داد: اگر دولت از ابتدای سال به دنبال اجرای بند(الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ بود، ما در حال حاضر شاهد رشد اقتصادی حداقل ۳ درصدی بودیم.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید با بیان اینکه بند(الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ به معنای گسیل کردن نقدینگی به سمت تولید و اشتغال است، تصریح کرد: اعتبارات بند(الف) تبصره ۱۸ یکی از منابعی است که می‌تواند برای حمایت از تولید در اختیار هیات دولت قرار گیرد، متاسفانه این منابع فریز شده و با دستور رئیس مجلس تا انتهای آذر ماه دولت ملزم است موانع را برای تخصیص این اعتبار برطرف کرده و شورای برنامه ریزی استان‌ها طرح های خود را مصوب و در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار دهند. با تحقق این مهم شاهد جهش در حوزه تولید خواهیم بود.

کد خبر: ۱۲۱٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha