صنعت پلاستیک نیازمند فناوری‌های روز و ماشین آلات جدید

صنعت پلاستیک نیازمند فناوری‌های روز و ماشین آلات جدید

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک، نایلون و ملامین تهران گفت: صنعت پلاستیک برای پیشرفت، بشدت نیازمند فناوری های، روز و ماشین آلات جدید است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران، اکبر مشهدی زاده، افزود: همانگونه که وسیله نقلیه پس از مدتی کیفیت خود را از دست می‌دهد و مدل‌های جدید تری به بازار می‌آید، صنعت نیز نیازمند تبدیل ماشین آلات قدیمی به ماشین‌آلات به روز دنیا است.

وی گفت: در سال‌های اخیر صنعت پلاستیک کشور بسیار پیشرفت کرده است بطوریکه در نمایشگاه لوازم خانگی که اخیراً در نمایشگاه بین المللی برگزار شد برخی از کارخانجات و تولیدکنندگان این صنعت موجب بهت بازدیدکنندگان شدند. برخی از تولیدکنندگان این صنعت تولیدات خود را به کشورهایی نظیر اسپانیا- ارمنستان- ترکیه و کشورهای همسایه صادر می‌کنند.

مشهدی زاده با بیان اینکه مشکلات برگشت پول در هنگام صادرات مانع بسیار بزرگی محسوب می‌شود افزود: خوب است که سازمان‌های مربوطه به ازای صادرات کالا به دیگر کشورها، اجازه واردات ماشین آلات به روز و تکنولوژی برتر دنیا را به این افراد بدهند.
 
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک، نایلون و ملامین تهران با اشاره به تنوع تولیدات پلاستیکی کشور گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان تمام تلاش خود را برای تنوع تولیدات به زیباترین شکل می‌کنند؛ اما ماشین آلات شان قدیمی است و باید به روز باشند. اگر موانع بانکی و مشکلات ارزی واردات ماشین آلات از کشورهای دیگر برطرف نشود چالش‌های زیادی خواهیم داشت. دولت با ارائه تسهیلات و ایجاد شرایط مناسب برای این معاملات قدمی بزرگ جهت پیشرفت صنایع بردارد.
 
وی تصریح کرد: راندمان تولید داخلی با بکارگیری تکنولوژی‌های به روز دنیا و ماشین آلات جدید افزایش یافته و موجب می‌شود ضمن رقابت با کشورهای منطقه بتوانیم جایگاه اصلی خود را پیدا و حفظ کنیم در غیر این صورت دیگر کشورها بازارها را یک به یک متعلق به خود می‌کنند.
 
وی در خصوص صنعت بازیافت در کشور بیان داشت: بازیافت در برخی از واحدهای کوچک تولیدی در خصوص تولید در نایلون‌های زباله و کالاهایی با کیفیت درجه دو صورت می‌گیرد، البته دولت می‌تواند با سرمایه گذاری در این بخش به این صنعت کمک کند تا رشد بهتر و بیشتری کند تا از تخریب محیط زیست که متعلق به همه نسل‌ها است جلوگیری کنیم با در اختیار گذاشتن زمین و تسهیلات و تهیه دستگاه‌های بهتر و در اختیار دادن وام‌های بانکی با بهره‌های کم به این صنعت کمک کنند، بطوریکه مشاهده می‌شود در گذشته تمامی سبدهای میوه از چوب تهبه می‌شد که منجر به قطع درختان می‌شد، اما اکنون صنعت بازیافت به داد طبیعت رسیده و تمامی سبدهای میوه از مواد بازیافتی تهیه می‌شود.
 
مشهدی تاکید کرد: هیچ یک از واحدهای تولیدی و کارخانجات نایلون و پلاستیک هیچ گونه پسماند و یا بود و یاد آلودگی برای محیط زیست ندارند، این صنعت یکی از تمیزترین صنایع است بطوریکه حتی با عبور از کنار کارخانه پلاستیک سازی هیچ کس متوجه این کارخانه به دلیل عدم آلاینده‌ها و آلودگی نمی‌شود، هیچ زباله و آب کثیفی از این کارخانجات خارج نمی‌شود ما حاضریم هر جا کارشناسان بهداشت بخواهند حاضر شویم و ایشان این مورد را تایید کنند پس وقتی این صنعت به این میزان برای کشور سود آور بوده و هیچ آسیبی نمی‌زند انتظار داریم دولت از این صنعت حمایت کند تا بتوانیم صادرات را به تمامی کشورهای منطقه داشته باشیم و با ارائه تسهیلات و راهکارو رایزنی فرصت واردات ماشین آلات به روز را به این افراد بدهند.

کد خبر: ۱۲۱٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha