۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
۳۰ میلیون هکتار عرصه در معرض فرسایش بادی
رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور خبر داد

۳۰ میلیون هکتار عرصه در معرض فرسایش بادی

منصور، رئیس سازمان جنگل ها گفت: از ۳۰ میلیون هکتار عرصه که در معرض فرسایش بادی قرار دارد، حدود ۱۳.۵ میلیون هکتار به طور مستقیم متاثر از فرسایش بادی است.

به گزارش بازار، مسعود منصور در نشست کارگروه ملی مقابله با بیابان زایی افزود: مهمترین اقدامات کنوانسیون هم افزایی برای جلوگیری از تخریب، فرسایش و احیایی مناطق بیایان زایی است که ۳ سال به دلیل مسائل مختلف، کارگروه ملی مقابله با بیابان زایی برگزار نشد.

وی ادامه د اد: در بخشی از کشور ۷۰ میلیون هکتار در معرض فرسایش آبی و ۳۰ میلیون هکتار عرصه در معرض فرسایش بادی قرار دارد که از ۳۰ میلیون هکتار عرصه که در معرض فرسایش بادی قرار دارند حدود ۱۳.۵ میلیون به طور مستقیم متاثر از فرسایش بادی است.

منصور گفت: عرصه‌های در معرض فرسایش در اولویت برای اقدامات اجرایی هستند و باقی عرصه‌ها نیاز به اقدامات پیشگیرانه دارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه توانسیتم در ۷.۵ میلیون هکتار از این عرصه‌ها کارهای احیا و تثبتی انجام دهیم با اقداماتی، چون تثبیت بیابان مانند نهال کاری، بذرکاری، احداث بادشکن و ... انجام شد نشان داد که این اقدامات میزان فرسایش بادی، دبی فرسایش را ۱۰۰ برابر کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور گفت:در مناطقی که ما بحران فرسایش بادی داریم ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بر متر مربع در هرهکتار، فرسایش بادی داریم که عملیات تثبیتی ۳.۵ انجام دادیم.

وی ادامه داد: ۲ میلیون هکتار جنگل دست کاشت بیابانی، احداث شد ضمن اینکه ایستگاه‌های پایش و کنترل نیز ایجاد کردیم.

کد خبر: ۱۲۱٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha