۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
فعالیت واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها از ۱۶ فروردین در استان مرکزی آغاز می‌شود
براساس پروتکل‌های بهداشتی؛

فعالیت واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها از ۱۶ فروردین در استان مرکزی آغاز می‌شود

اراک- استاندار مرکزی از آغاز فعالیت اقتصادی واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها از روز شنبه ۱۶ فروردین ماه براساس پروتکل‌های بهداشتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید علی آقازاده ظهر پنج شنبه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی از فعالیت واحد های تولیدی و برخی صنوف از روز شنبه ۱۶ فروردین ماه خبر داد و اظهار داشت: واحدهای تولیدی و کارخانه ها از روز شنبه براساس پروتکل های بهداشتی با رعایت کامل ایمنی، فعالیت اقتصادی خود را آغاز خواهند کرد.

آقازاده افزود: صنف قطعات یدکی، فروش ظروف یکبار مصرف، مصالح ساختمانی، چاپخانه ها، آهن فروشان، خشکشویی ها، تعمیرات لوازم خانگی و ابزار یراق، با رعایت پروتکل بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی از روز شنبه یا یکشنبه  هفته ی آینده فعالیت های اقتصادی خود را آغاز خواهند کرد.

استاندار مرکزی گفت: 5 هزار میلیارد تومان از سوی ستاد ملی برای حمایت از صنایع در روزهای کرونایی به ویژه بیمه بیکاری اختصاص یافته است و فرمانداران باید در شهرستان ها آمارهای مربوط به بیکاری کارگران در حوزه تولید را جمع آوری کنند تا سهم استان از این میزان اعتبار تخصیص یافته به تناسب جمعیت بالای کارگری جذب شود.

وی بیان داشت: ادارات و دستگاه های اجرایی مکلفند کماکان، حداکثر با یک سوم کارکنان و کمتر از این میزان به فعالیت خود ادامه دهندو براساس مصوبه ستاد ملی، چگونگی فعالیت اصناف گروه دوم در اختیار ستاد استان ها است و تا ۱۰ روز آینده وضعیت بازگشایی  اصناف با شیب ملایم و به طور هماهنگ در کشور، تعیین تکلیف می شود.

کد خبر: ۱۲٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha