۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
مشارکت مردم تضمین‌کننده ثروت آفرینی/ گیاهان دارویی استان سمنان ظرفیتی عظیم برای بورس
در گفتگو با بازار تاکید شد؛

مشارکت مردم تضمین‌کننده ثروت آفرینی/ گیاهان دارویی استان سمنان ظرفیتی عظیم برای بورس

شاهرود - یک کارشناس بورس بابیان اینکه استان سمنان دارای ظرفیت‌های عظیم سرمایه‌گذاری است و لذا مشارکت مردم می‌تواند تضمین‌کننده ثروت آفرینی از طریق همین ظرفیت‌ها باشد، گفت: بورس یکی از بهترین راه‌های ترویج مشارکت است.

علی نعیمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به ظرفیت‌های استان سمنان درزمینهٔ بورس و فرا بورس، بیان کرد: این استان دارای ظرفیت‌های عظیمی برای ارائه در بورس است از گیاهان دارویی که به‌تازگی سری در سرها بین بازارهای بورس درآورده‌اند تا معادن، سیمان، کشاورزی و ... همگی تکه‌های پازلی هستند که اگر به‌درستی کنار هم چیده شوند شاهد تولید ثروت از طریق مشارکت مردم خواهیم بود.

وی بابیان اینکه جهش تولیداتی مانند زیره در بورس پیشرفت‌های چشم‌گیری کرده‌اند، ابراز کرد: پیشرفتی که سهام زیره در بورس داشت طلا و سنگ‌های فلزی گران‌بها نداشتند و این نشان می‌دهد که استان سمنان چه ظرفیت‌های عظیمی دارد که از آن بهره‌برداری نمی‌شود.

این کارشناس بورس بابیان اینکه بورس بهترین راه تأمین سرمایه است، گفت: فرا بورس بهترین پیشنهاد برای شرکت‌هایی است که به تولیدات پرداخته‌اند اما هنوز اصطلاحاً قوت نگرفته‌اند به‌عبارت‌دیگر فرا بورس یک پله از بورس پائین‌تر است و شرکت‌ها در آن محک می‌خورند تا وارد بورس اصلی شوند اما چقدر از این ظرفیت در استان سمنان استفاده‌شده است؟

نعیمی بابیان اینکه شرکت‌های کوچک در فرا بورس محک می‌خورند، ابراز کرد: مهم‌ترین وظیفه فرا بورس، سازمان‌دهی آن بخش از شرکت‌های متمایل به حضور در بازار سرمایه است که هنوز شرایط ورود به بورس اوراق بهادار را ندارند درنتیجه می‌توانند محک گاه خوبی برای شرکت‌ها باشند.

وی بابیان اینکه استان سمنان سالانه صدها تن زیره تولید می‌کند، گفت: این محصول به‌صورت فله‌ای فروخته می‌شود و به‌جز یک مورد که در دامغان آن‌هم سال گذشته شاهد سرمایه‌گذاری بورس درزمینهٔ پسته، گیاهان دارویی و زیره بودیم دیگر نتوانسته‌ایم شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی برای این محصول باشیم.

این کارشناس بابیان اینکه زیره به‌واسطه آب کم، بازدهی بالا و اقلیم استان سمنان می‌تواند یک محصول استراتژیک باشد، بیان کرد: امروز شرایط زیره در بازار چنان تغییر شگرفی کرده که به‌طور تخمینی می‌تواند گفت تولید محصول زیره استان سمنان و فروش آن در بورس از یک ابر معدن مثلاً مس بیشتر درامد را سرازیر استان خواهد کرد ظرفیتی که مردم و مسئولان از آن غافل هستند.

نعیمی در جواب به این سوال که چرا نباید استان سمنان در بورس گیاهان دارویی، پسته و ... برند باشد؟، ابراز کرد: نخستین راه به نظر می‌رسد آشنایی و آگاهی مردم، برنامه‌ریزی مسئولان و درک درست از ظرفیت‌های استان است.

کد خبر: ۱۲٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha