۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
طرح تفصیلی ۲۵ شهر اصفهان ابلاغ شد| بازنگری ۴ طرح جامع شهری
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

طرح تفصیلی ۲۵ شهر اصفهان ابلاغ شد| بازنگری ۴ طرح جامع شهری

اصفهان – قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تاکنون طرح تفصیلی ۲۵ شهر استان اصفهان به صورت کامل انجام و ابلاغ شده است.

علیرضا قاری‌قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به وجود ۱۱۴ شهر در استان اصفهان اظهار داشت: جمعیت قالب استان اصفهان در شهرها زندگی می‌کنند و ارتباط نزدیک بسیاری از شهرهای استان با کلانشهر اصفهان کلاف در هم تنیده‌ای را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای کامل‌ترین نظام برنامه‌ریزی شهری در کشور است، تصریح کرد: این نظام در برخی از استان‌های دیگر نیز به عنوان الگو در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۳ تهیه طرح‌های تفصیلی به منظور ساماندهی مناطق شهری در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تاکنون ۲۵ طرح تفصیلی ابلاغ شده که تعداد ۶ طرح آن مربوط به بعد از سال ۱۳۹۷ است.

آغاز تدوین طرح تفصیلی در ۱۰ شهر استان اصفهان
وی با اشاره به اینکه طرح تفصیلی ۱۴ شهر نیز در کمیسیون ماده ۵ موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده و فرآیند قانونی ابلاغ آن‌ها در حال انجام است، ابراز داشت: برای ۱۰ شهر دیگر نیز تدوین طرح تفصیلی در دستور کار قرار گرفته است و طی چند روز آینده در کمیسیون ماده ۵ ارائه خواهد شد.

قاری‌قرآن با بیان اینکه طرح تفصیلی ۱۱ شهر دیگر نیز تکمیل شده و در دستور کار برای عقد قرارداد مرحله دوم است، گفت: طرح تفصیلی چهار شهر به دلیل مشکلات نقشه پایه و یا عدم همکاری شهرداری متوقف شده و طرح تفصیلی ۱۹ شهر نیز در دردست تهیه است. 

آغاز بازنگری طرح جامع ۴ شهر استان
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرارداد طرح تفصیلی ۱۷ شهر دیگر استان طی امسال و سال آینده منعقد خواهد شد، بنابراین با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۲ همه شهرهای مشمول نظام طرح‌های جامع و تفصیلی استان به تعداد ۹۸ شهر از طرح تفصیلی مصوب برخوردار می‌شوند. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین به بازنگری طرح جامع برخی از شهرهای استان اصفهان اشاره کرد و افزود: این امر در شهرهای اصفهان، مبارکه، نائین و نطنز با رویکردهای نوین و بازآفرینی شهری در دست تهیه است. 

کد خبر: ۱۲۱٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha