۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
هند باید به یکی از دو اقتصاد دیجیتال برتر جهان تبدیل شود| آینده اقتصاد در دستان ماست
وزیر فناوری اطلاعات هند:

هند باید به یکی از دو اقتصاد دیجیتال برتر جهان تبدیل شود| آینده اقتصاد در دستان ماست

وزیر فناوری اطلاعات هند با تاکید بر لزوم توسعه زیر ساخت های اقتصاد دیجیتال، گفت که هند باید ظرف مدت ۲۵ سال آینده، به یکی از دو اقتصاد دیجیتال برتر جهان تبدیل شود.

به گزارش بازار، «راجیو چاندراسکار» وزیر امور الکترونیک و فناوری اطلاعات هند طی سخنانی گفت که هدف اولیه دهلی نو این است که هند را به یک اقتصاد دیجیتال تریلیون دلاری و حداقل یکی از دو اقتصاد دیجیتال برتر جهان تبدیل کند.

وی همچنین گفت که تمرکز دهلی نو بر تشدید دیجیتالی شدن خدمات دولتی و تشکیل قوانینی با استانداردهای جهانی خواهد بود که ابهامات را برطرف کرده و منجر به توسعه فراگیر خواهد شد.

چاندراسکار ضمن جمع بندی هدف کلی دولت در زمینه دیجیتال سازی اقتصاد هند گفت: هدف اولیه این است که مطمئن شویم اقتصاد دیجیتال ما دولت برای ۲۵ سال آینده یک تریلیون دلار است، و این یعنی بزرگترین اقتصاد دیجیتال در جهان. اگر بزرگ ترین نباشد، حداقل یه یکی از ۲ اقتصاد دیجیتال برتر در جهان تبدیل شود.

وزیر فناوری اطلاعات هند همچنین در ادامه سخنان خود افزود: ما می‌خواهیم قوانین استاندارد جهانی را در این کشور ایجاد کنیم. ما می‌خواهیم از ابهام یا صلاحدید اداری به رژیمی برویم که در آن قوانین استاندارد جهانی بتواند دربرگیرنده باشد. این می‌تواند تضمین کند که اینترنت و فن‌آوری‌ها، آزاد، ایمن و قابل اعتماد باقی مانده و در دسترس هستند. 

چاندراسکار گفت که برای دستیابی به اهداف مذکور، نیاز به تشدید تمرکز بر چنان معماری هوشمند داریم که دیجیتالی شدن خدمات دولتی را پیش ببرد.

وی تاکید کرد: ما یک معماری گسترده و روشن برای حکومت دیجیتال خواهیم داشت. باید روی حوزه خاصی از فناوری پیشرفته تمرکز روشنی وجود داشته باشد.

چاندراسکار گفت: ما رهبران فناوری های نوظهور، هوش مصنوعی، بلاکچین، محاسبات کوانتومی، محاسبات با عملکرد بالا، امنیت سایبری خواهیم بود که بر فناوری های نوظهور تمرکز خواهیم کرد. ما باید در این فناوری ها جهان را رهبری کنیم.

آجی پراکاش سواهنی، دبیر الکترونیک و فناوری اطلاعات نیز طی سخنانی جداگانه گفته که هنوز کارهای زیادی باقی مانده است تا خدمات دولتی الکترونیکی در دسترس عموم قرار گیرد.

کد خبر: ۱۲۱٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha