۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۵
ظرفیت اسمی ۳ هزار و ۵۱۵ تنی لاستیک تا سال ۲۰۲۵
کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد

ظرفیت اسمی ۳ هزار و ۵۱۵ تنی لاستیک تا سال ۲۰۲۵

بانک جهانی پیش‌بینی کرده تا سال ۲۰۲۵، ظرفیت اسمی تولید لاستیک در جهان سه هزار و ۵۱۵ تن، عرضه جهانی دو هزارو ۵۴۲ تن و تقاضای جهانی دو هزار و ۴۹۶ تن خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محمد جواد عبداللهی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اگر شرکت‌های تولید کننده تایر، لاستیک‌های بزرگ‌تری را تولید کنند، حاشیه سود بیشتری نسبت به شرکت‌هایی که لاستیک موتور و یا دوچرخه تولید می‌کنند، کسب خواهند کرد، گفت: با توجه به چشم انداز آینده نسبت به مصرف خودرو در کل جهان، نیاز به استفاده از لاستیک‌های مرغوب و با کیفیت بسیار مورد توجه است.

عبداللهی افزود: حاشیه سود ناخالص صنعت تایر حدود ۲۲ درصد است و نسبت به شرکت‌های پتروشیمی که در بورس، سهام آنها معامله می‌شود، حاشیه سود کمتری دارد و همچنین حاشیه سود عملیاتی این صنعت  ۱۹ و حاشیه سود خالص آن ۱۷ درصد است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بزرگترین تولید کنندگان لاستیک در جهان همچون میشلن، گودیر، بریجستون، پیرلی، کونتیننتال، یوکوهاما، دانلوپ، هانکوک، کوپر و بی‌اف گودریچ، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از لاستیک‌های دنیا توسط این شرکت‌ها تولید می‌شود و بانک جهانی پیش‌بینی کرده تا سال ۲۰۲۵، ظرفیت اسمی تولید لاستیک در جهان ۳۵۱۵ تن، عرضه جهانی ۲۵۴۲ تن و تقاضای جهانی ۲۴۹۶ تن خواهد بود.

به گفته عبداللهی؛ شرکت‌های تولید کننده لاستیک در ایران به ترتیب شامل بارز، دنا، کویر تایر، آرتا، وین تایر، ایران تایر، پارس و کیان تایر است که با توجه به نیازهای موجود، در آینده‌ای نزدیک شاهد تقاضای بزرگ برای تایر در کشور وجود دارد و شرکت‌های بزرگ می‌توانند فروش خود را به خوبی انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: به طور معمول در شرایطی که افزایش قیمت هم در این صنعت وجود دارد، می‌توان آینده خوبی را برای شرکت های تولیدکننده در کشور و همچنین برای این صنعت در جهان پیش‌بینی کرد.

کد خبر: ۱۲۱٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha