۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
سهم ۲۱ میلیارد دلاری مالزی از اقتصاد دیجیتال| آیا مالزی رهبر اقتصاد دیجیتال منطقه خواهد شد؟
گزارش گوگل نشان داد؛

سهم ۲۱ میلیارد دلاری مالزی از اقتصاد دیجیتال| آیا مالزی رهبر اقتصاد دیجیتال منطقه خواهد شد؟

شرکت گوگل با انتشار گزارشی از افزایش سهم اقتصاد دیجیتال مالزی به ۲۱ میلیارد دلار خبر داده و همچنین تاکید کرده که احتمالا این کشور تا سال ۲۰۳۰ به اقتصاد دیجیتال برتر منطقه تبدیل خواهد شد.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی گوگل، حجم اقتصاد دیجیتال مالزی (۸۸.۴۱ میلیارد رینگیت ) به رقم ۲۱ میلیارد دلار رسید. 

در گزارش اخیر منتشر شده از سوی گوگل آمده است که پذیرش سریع اقتصاد دیجیتال مالزی با رشد ۴۷ درصدی بازار دیجیتال از ۱۴ میلیارد دلار به ۲۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به دلیل رشد ۶۸ درصدی تجارت الکترونیک بوده و انتظار می‌رود این رقم تا سال ۲۰۲۵ تا ۱۹ میلیارد دلار دیگر افزایش یابد.

کاربرد زیرساخت های تجاری دیجیتال در بخش حمل و نقل و غذا نیز ۳۵ درصد افزایش یافته و این در حالیست  که بخش رسانه های آنلاین با رشد ۱۴ درصدی روبرو هستند.

در گزارش امسال، سه فاکتور اساسی در مورد رشد فزاینده مالزی در اقتصاد اینترنت شامل رشد تصاعدی در مصرف‌کنندگان فضای دیجیتال، تعداد تجار دیجیتال محور که از فناوری آگاه هستند و بودجه تخصیص یافته از سوی بخش دولتی و خصوصی برای توسعه دیجیتال سازی در مسیر رسیدن به رکوردهای جدید هستند.

گفته می شود یکی از دایل این جهش در توسعه اقتصاد دیجیتال مالزی، مساله همه گیری کرنا بوده که منجر به گسترده تر شدن ۹۴ درصدی حجم این بازار شده و البته تراکنش‌های دیجیتال نیز به طورمتوسط ​​۴.۲ برابر بیش از وقوع همه‌گیری است.

در مورد بازرگانان فن آوری نیز ۴۳ درصد از بازرگانان معتقد بودند که سیستم ها و نرم افزارهای دیجیتال به آنها کمک کرده است تا از این بیماری همه گیر جان سالم به در ببرند.

بر اساس این گزارش، ۹۸ درصد از بازرگانان پرداخت های دیجیتال را پذیرفته اند، ۷۲ درصد استفاده از راه حل های وام دیجیتال را آغاز کرده و ۷۰ درصد آنها نیز از ابزارهای بازاریابی دیجیتال استقبال کرده اند.

در نهایت، صنعت سرمایه گذاری در خدمات دیجیتال، یعنی بخش هایی مانند فین تک و فناوری سلامت در قیاس با گذشته بسیار قدرتمند شده اند. 

مارک وو، مدیر گوگل مالزی طی سخنانی در همین خصوص گفت که پیش بینی می شود ارزش ناخالص کالاهای دیجیتال مالزی تا سال ۲۰۲۵ به ۳۵ میلیارد دلار رسیده و ۸۵٪ از مردم تغییر دائمی در پذیرش اقتصاد دیجیتال را برای سبک زندگی خود انتخاب کنند. 

وی دیروز در بیانیه ای گفت: «بسیاری از کسب و کارها پلتفرم های دیجیتال را انتخاب کرده اند و انتظار می رود طی پنج سال آینده استفاده از ابزارهای دیجیتال را افزایش دهند.

وو همچنین افزود که این رشد دلگرم کننده با ابتکاراتی مانند راه اندازی پلتفرم MyDigital برای تبدیل کشور به یک کشور دیجیتال محور و رهبر اقتصاد منطقه ای تا سال ۲۰۳۰ حاصل می شود.

مدیر گوگل مالزی تاکید کرد: «این ابتکار تعهد ما را در ایجاد یک اقتصاد دیجیتالی ایمن و فراگیر که عادلانه باشد برای ارائه فرصت اقتصادی برای نسل فعلی و آینده در مأموریت ما برای پیشبرد مالزی با هم تقویت می‌کند.»

کد خبر: ۱۲۱٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha