۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
دلایل ادامه بازدهی مثبت «وامید» در سال ۱۴۰۰

دلایل ادامه بازدهی مثبت «وامید» در سال ۱۴۰۰

سود عملیاتی وامید در هفت ماهه پارسال ۴۷۹۸ میلیارد تومان بود که تقریبا نیمی از سود سال جاری بوده و با کسر مالیات و ... سود خالص امسال شرکت ۴۶۵۴ میلیارد تومان بوده که نیمی از عدد ثبت شده سال جاری است.

بازار؛ گروه بورس: بورس چند ماهی است که روندی نزولی و نوسانی داشته و در این شرایط تنها شرکت هایی که عملکرد خوبی در سال جاری نسبت به سال قبل داشته اند می توانند به روند صعودی خود ادامه دهند یا در فضای منفی بازار ارزش سهام خود را حفظ کنند. شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید از جمله شرکت های بوده که امسال در گروه چند رشته ای و بورس تهران بازدهی مناسبی داشته، به طوی که در سه ماهه با وجود اینکه بورس ۲۵ درصد اصلاح کرده زیانی را متوجه سهامداران نکرده و در یک ساله هم ۱۲ درصد بازدهی مثبت داشته است.

گزارش ۹ ماهه از صورت های مالی این شرکت نشان می دهد که تا پایان مهر ماه این شرکت ۸.۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری کوتاه مدت دارد که نسبت به سال گذشته تغییری نکرده، اما موجودی نقدی این شرکت به ۱۲۳۱ میلیارد تومان رسیده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته موجودی نقدی شرکت ۴۸۲ میلیارد تومان بوده و دارایی های جاری شرکت به نسبت مدت مشابه سال گذشته از ۷۱۰۷ میلیارد تومان به ۱۲۵۱۳ میلیارد تومان رسیده است.

نماد وامید در سال جاری سرمایه گذاری های بلندمدت خود را به ۱۳۲۴۷ میلیارد تومان رساند، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته سرمایه گذاری بلندمدت حدود ۹۹۵۲ میلیارد تومان داشته است

همچنین نماد وامید در سال جاری سرمایه گذاری های بلندمدت خود را به ۱۳۲۴۷ میلیارد تومان رساند، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته سرمایه گذاری بلندمدت حدود ۹۹۵۲ میلیارد تومان داشته است. این شرکت در حال حاضر ۶۹۹ میلیارد تومان در بخش املاک سرمایه گذاری کرده در حالی که سال گذشته سرمایه گذاری های این بخش شرکت حدود ۵۲۸ میلیارد تومان بوده است.

شرکت سرمایه گذاری امید در سال مالی منتهی به آبان امسال حدود ۳۸۵۴ میلیارد تومان سود تقسیم کرده در حالی که نسبت به سال مالی قبل تر آن که حدود ۲۲۴۲ میلیارد تومان سود تقسیم کرده بود که نشان می دهد رشد قابل ملاحظه ای در سودسازی و سهیم کردن سهامداران داشته است. این شرکت تا پایان آبان ماه ۴۲۰۸ میلیارد تومان بدهی جاری داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که حدود ۵۰۶۶ میلیارد تومان بدهی جاری داشته عملکرد خوبی در این بخش از خود به جای گذاشته است.

در حال حاضر عملکرد این شرکت را می توان در دو بخش پروژه های واگذار شده و پروژه های در حال اجرا ارزیابی کرد که در بخش نخست عملکرد این شرکت در آبان ماه برابر با درآمد شرکت ۵۳۷ میلیارد تومانی بوده که سرمایه گذاری آن عدد معادل ۸۰ میلیارد تومان است

در حال حاضر این شرکت ۶۶۷۱ میلیارد تومان افزایش سرمایه در جریان دارد که می تواند در عملکرد شرکت موثر واقع شود، هرچند تا آبان امسال این شرکت ۸۹۲۱ میلیارد تومان درآمد و ۵۰۸ میلیارد تومان هزینه عملیاتی و ۸۴۱۲ میلیارد تومان سود عملیاتی ساخته و کسر مالیات و ... باعث شده شرکت در هفت ماهه امسال ۸۲۷۹ میلیارد تومان سود خالص داشته باشد، این در حالی است که وامید در ۷ ماهه سال گذشته  ۴۸۱۷ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته و ۱۸.۷ میلیارد تومان هزینه عملیاتی ثبت کرده که نسبت به سال جاری هزینه کمتر بوده اما از نظر درآمد، امسال درآمد بیشتری داشته است.

همچنین سود عملیاتی شرکت در هفت ماهه سال گذشته ۴۷۹۸ میلیارد تومان بوده که تقریبا نیمی از سود حاصل شده در سال جاری بوده و در نهایت با کسر مالیات و ... سود خالص امسال شرکت ۴۶۵۴ میلیارد تومان بوده که نیمی از عدد ثبت شده برای سال جاری است.

در حال حاضر عملکرد این شرکت را می توان در دو بخش پروژه های واگذار شده و پروژه های در حال اجرا ارزیابی کرد که در بخش نخست عملکرد این شرکت در آبان ماه برابر با درآمد شرکت ۵۳۷ میلیارد تومانی بوده که سرمایه گذاری آن عدد معادل ۸۰ میلیارد تومان است، همچنین این شرکت در بخش پروژه های واگذار شده از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آبان ماه حدود ۲۳۹۷۵ متر پروژه با قیمت تمام شده  ۸۳ میلیارد تومان و با نرخ فروش ۸۰۰ میلیون تومان واگذار کرده که مجموع درآمد فروش این بخش به ۵۶۱۹ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین در پروژه های در حال اجرای در بخش مسکونی و تجاری این شرکت بیش از ۹۹۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است که در آبان ماه ۵۷۳ متر از پروژه را که قیمت تمام شده ای بیش از ۳.۳ میلیارد تومان بوده را به فروش رسانده است.

کد خبر: ۱۲۱٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha