۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
پرونده دخل و خرج شرکتهای دولتی روی میز کمیسیون برنامه| بودجه سال ۹۹ شرکت‌ها ۱۳۷ درصد محقق شد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بازار مطرح کرد

پرونده دخل و خرج شرکتهای دولتی روی میز کمیسیون برنامه| بودجه سال ۹۹ شرکت‌ها ۱۳۷ درصد محقق شد

میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پرونده بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۱۴۰۱ در کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه بودجه در حال بررسی است و چندین جلسه پیرامون این مسئله برگزار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا میرتاج الدینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ارائه بودجه شرکت های دولتی به مجلس و بررسی آن در کمیسیون برنامه و بودجه بیان داشت: بودجه شرکت‌های دولتی طبق قانون یک ماه پیش تر از  بودجه سالیانه به مجلس ارائه می‌شود و دیوان محاسبات و کمیسیون برنامه و بودجه وظیفه دارد تا این بودجه را مورد ارزیابی دقیق قرار دهد.

وی  با بیان اینکه بودجه شرکت‌های دولتی دو برابر بودجه عمومی دولت است، بیان داشت: به عبارتی دیگر بودجه شرکت‌های دولتی دو سوم بودجه کل کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از آنجا که بودجه شرکت‌های دولتی به صورت درآمد و هزینه ای است و براساس سود شرکت مشخص می‌شود همواره نوسانات قیمتی موجب شده که عدد و ارقام با آنچه که در بودجه می‌آید و آنچه که در تفریغ بودجه هست تفاوت پیدا کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: خوشبختانه در بودجه سال  ۹۹که به مجلس ارائه شد، بودجه شرکت های دولتی ۱۳۷ درصد تحقق داشت لذا از این جهت می گوییم خوشبختانه که درآمد بالاتری حاصل شده اما از جهتی این اشکال بود برای دولت که نتوانسته آمار دقیق و نزدیک به واقع از بودجه شرکت‌های دولتی را ارائه کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر پرونده بودجه شرکت‌های دولتی پیرو بودجه سال ۱۴۰۱ در کمیته اقتصادی، کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات در حال بررسی است و چندین جلسه پیرامون این مسئله برگزار شده است.

این نماینده مجلس اظهارداشت: البته دیوان محاسبات هم گزارش خود را در این بخش ارائه کرده و ما هم این هفته گزارش این موضوع را در صحن کمیسیون نهایی خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۲۱٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha