۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۱
تصویب ۱۴ هزار میلیارد تومان برای تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد:

تصویب ۱۴ هزار میلیارد تومان برای تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی

بوشهر- اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از تصویب ۱۴ هزار میلیارد تومان برای تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی خبر داد.

پرویز اوسطی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: خرما یک محصول استراتژیک است و اگر گونه‌های سودآور و با کیفیت خرما را تولید کنیم قطعا شاهد ارزآوری بیشتری از محل صادرات خرما خواهیم بود.

وی افزود: نخیلات با کمبود آب مواجه هستند و اگر کشت‌های گلخانه‌ای را تقویت کنیم، علاوه بر کاهش چشمگیر مصرف آب، سطح کمی و کیفی تولیدات کشاورزی نیز بالاتر می‌رود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: سالانه حدود ۱.۵ میلیارد دلار ارزآوری حاصل از صادرات خرما برای کشور است و اگر کیفیت بسته‌بندی خرما بهبود یابد قطعا میزان ارزآوری خرما بیشتر می‌شود.

اوسطی تصریح کرد: اعتبارات ارزشمندی برای حوزه کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه در سال جاری تصویب شده که امیدواریم محقق شود.

وی از تصویب ۱۴ هزار میلیارد تومان برای تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی خبر داد و گفت: باید از ظرفیت موجود برای تحقق این اعتبارات بهره ببریم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: بیش از ۴۰ درصد نخیلات کشور، فرسوده هستند که اصلاح و نوسازی نخیلات در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۱۲۰٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha