۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
عزیز اللهی: دارائی های نامشهود، دوبرابر ارزش همکاران سیستم است
ورود همکاران سیستم به بازارهای خرده فروشی و لوازم خانگی

عزیز اللهی: دارائی های نامشهود، دوبرابر ارزش همکاران سیستم است

عزیز اللهی مدیر عامل جدید همکاران سیستم از نبود استانداردی برای محاسبه دارائی های نامشهود شرکت های مبتنی بر فناوری اطلاعات در بورس انتقاد کرد.

بازار، گروه بورس: محمد عزیزاللهی مدیر عامل جدید همکاران سیستم  در پاسخ به «بازار»   که ارزش دارایی های نامشهود  این شرکت بورسی چقدر است؟ گفت: اگر چه هنوز  استانداردی برای محاسبات دارایی های نامشهود شرکت های فعال در حوزه  فناوری اطلاعات وجود ندارد اما برآورد ما این است که ارزش دارایی های نامشهود این شرکت بیش از دو برابر دارایی ها  مشهود آن است.

وی در پاسخ به سئوال دیگر  بازار که چرا با توجه به تغییرات و تحولات جهانی و حضور پر رنگ شرکت های فعال در اقتصاد دیجیتال در لیست ۵۰۰ شرکت برتر جهان  و وجود شرکت های موفق فعال در بخش های مختلف اقتصاد دیجیتال هنوز همچنان ارزش گذاری ها در بازار سهام ایران متمرکز بر دارائی ها مشهود است، گفت:  یکی از عوامل  احتیاط ورود این نوع شرکت ها از جمله دیجی نگاه سنتی به ارزش گذاری شرکت ها است در حالی که مسیر توسعه در حال تغییر روند به سوی این نوع شرکت ها است وبا توجه به نیروی انسانی متخصص نباید فرصت ها را از دست داد.  

در حال حاضر همکاران سیستم سرمایه خود را هزار میلیارد تومان اعلام کرده که به گفته اعضا هیئت مدیره این شرکت  ارزش ذاتی آن بیش از اینها است. عدم امکان شناسایی  سرمایه های نامشهود  مشکل عمده  شرکت های استارتاپی برای  ورود به بازار سهام و جذب سرمایه از این مسیر است. سرمایه های انسانی، نرم افزاری و حتی ارزش برند از جمله مواردی است که سازمان بورس برای ارزش گذاری آنها استاندارد مشخصی ندارد.

«راهکاران ابری» تا پایان سال ۲۳۰۰ مشتری خواهد داشت

مدیرعامل همکاران سیستم همچنین در نشست خبری این شرکت از آمارهای جدید و استراتژی آینده شرکت همکاران سیستم گفت و افزود: همکاران سیستم وارد بخش‌های جدیدی از بازار مانند خرده‌فروشی، لوازم خانگی، فولاد و همچنین بخش‌های عمومی با راهکار تحت وب خود خواهد شد.

وی در عین حال بر استراتژی ارائه خدمات بر بستر ابری و «Cloud First»  تاکید کرد و گفت:  اکنون راهکاران ابری بیش از ۲۰۰۰ مشتری دارد.

عزیز اللهی در اولین نشست مطبوعاتی خود، ابتدا به ترسیم وضعیت شرکت که در گزارشات سامانه کدال بود اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۷۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند. همچنین همکاران سیستم با مجموع فعالیت‌های خود توانسته ۷۳هزار مشتری جذب کند، مشتریانی که در بازار نیازهای متفاوتی دارند.

او همچنین از تاثیری پذیری مثبت کرونا بر عملکرد کارکنان و ادامه  همکاری از طریق دور کاری خبر داد و گفت: دور کاری باعث شد تا نسبت به جذب نخبگان شهرستانی که امکان حضور در تهران ندارند، شده و بنا داریم این رویه را از دو مسیر جذب نیروی مستقیم و برون سپاری و همکاری با شرکت های شهرستانی ادامه دهیم.

وی با اشاره به این که در سالیان اخیر با ۲۶۰ دانشگاه کشور همکاری داشته‌اند، گفت: در حال حاضر همکاران سیستم در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایران موفق به کسب رتبه ۲۲۸ شده است. همچنین ۵۸ درصد از این ۵۰۰ شرکت، مشتریان همکاران سیستم هستند

 به گفته  عزیز اللهی  سهم همکاران سیستم از صنایع کلیدی نیز اکنون به شرح زیر است  و در گروه مشتریان این شرکت بورسی قرار دارد.

۶۸ درصد از شرکت‌های بورسی و فرابورسی

 ۷۱ درصد از فعالین صنعت سیمان

 ۵۳ درصد از شرکت‌های داروسازی

۶۶ درصد شرکت‌های صنعت پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی

۶۹ درصد شرکت‌های صنعت کاشی و سرامیک

۵۸ درصد شرکت‌های صنعت غذایی

۳۸ درصد شرکت‌های قطعه‌سازی

شبکه همکاران سیستم به‌گفته مدیرعامل این شرکت شامل بخش‌های زیر است:

۳۴ شرکت‌ تحت لیسانس

۶ شرکت‌ استانی

۱۱۰ نماینده فروش و استقرار راهکاران ابری

۱۲ شرکت‌ هم‌پیمان

۷ شرکت‌ پشتیبان‌یار

۲۰۰ همکار فروش

۲ تحت لیسانس استانی

۱۲ شریک توسعه محصول

۳۳۰ نماینده سپیدار و دشت

معماری فانوس و سپیدار ابری

در ادامه این نشست، عزیزاللهی به معماری جدید فانوس و سپیدار ابری از شرکت های اقماری همکاران سیستم اشاره کرد و گفت:سال گذشته کار روی معماری فانوس را آغاز کردیم. معماری که جدید بوده و دیزاین و تکنولوژی به روزی دارد. این محصول رابط کاربری را ساده‌تر و قابل دسترس‌تر برای مشتریان می‌کند. همچنین از نظر زیرساختی و تکنولوژی این امکان را می‌دهد که بتوانیم محصولات مختلف‌ما  را به تدریج روی این معماری توسعه دهیم.

به گفته وی عرضه این محصول از زمستان امسال آغاز شده و به تدریج تمام مشتریان راهکاران و محصولات تکمیلی به این معماری منتقل می‌شوند.

محصول دوم آن‌ها نیز معماری سپیدار ابری است. این محصول سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه خواهد شد و یک معماری بومی ابری با تکنولوژی روز است که می‌تواند تغییر و تحول را در سپیدار سیستم رقم زند.

راه اندازی بازار با همکاران

او همچنین به راه‌اندازی مارکت پلیس به نام «بازار» اشاره کرد که شرکت‌های بیرونی می‌توانند روی پلتفرم راهکاران محصول ارائه کنند. این طراحی به آن‌ها امکان می‌دهد تا هر شرکت محصول، راهکار خودش را ارائه دهد و اکنون ۵۶ محصول در آن وجود دارد.

«در حال حاضر ۱۲ شریک برای تولید محصول روی اکوسیستم بازار با همکاران سیستم همکاری می‌کنند. یکی از سیاست‌های جدی که دنبال می‌کنیم، افزایش پارتنرها است زیرا معتقدیم افزایش آن‌ها قابلیت پاسخگویی متناسب شده با صنایع و مشتریان مختلف را افزایش می‌دهد و می‌توانیم فرصت‌های بیشتری از بازار را تصاحب کنیم.»

افزایش محصولات و بازار فضای ابری، استراتژی کلیدی همکاران سیستم

به گفته عزیزاللهی، همکاران سیستم به دنبال آن است که تمام محصولات خود را روی فضای ابری عرضه کند: «راهکاران ابری با سه چهار محصول اولیه آغاز شد اما در حال حاضر ۹۰ درصد محصولات روی کلاد عرضه می‌شود.»

او با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ استراتژی کلیدی آن‌ها افزایش محصولات و بازار فضای ابری بوده است اظهار داشت در حال حاضر نزدیک به ۲ هزار مشتری حوزه ابری داشته و تخمین زده می‌شود تا پایان سال به ۲۳۰۰ مشتری برسند. آمدن سپیدار ابری نیز آن‌ها را در افزایش مشتریان و رشد اندازه بازار کمک خواهد کرد.

ظاهرا این موضوع  به قدری جدی است که فرید فولادی رئیس هیئت مدیره همکاران سیستم و مدیر عامل سابق برای توسعه این بخش متمرکز خواهد شد و بازار هدف آنها نیز شرکت های متوسط و کوچک  بیشتر خواهد بود.

فولادی همچنین از افزایش ۲۰۰ درصدی درآمد در بخش کلود خبر داد و گفت: برای ما آنچه که فعلا حائز اهمیت است استمرار ارائه خدمات ابری و توسعه کار در این حوزه است.

 طبق ادعای انصاریان عضو هیئت مدیره  این رشد ۲۰۰ درصدی  بالاترین رشد در مقایسه با حوزه های  دیگر فعالیت های همکاران سیستم است.

عزیز اللهی: دارائی های نامشهود دوبرابر ارزش همکاران سیستم است

جوانگرایی برای همسویی با تحولات سریع

گفتنی است عملکرد ضعیف در اطلاع رسانی و تغییرات سریع مدیریتی  از جمله مواردی بود که از سوی خبرنگاران  مطرح شد و  جوانگرایی و عدم تغییر استراتژی شرکت با تغییر افراد از جمله مواردی بود که مطرح شد.

در ابتدای این نشست انصاری هدف از تغییر ترکیب هیئت مدیره را جوانگرایی و نیاز به تطبیق شرکت با سرعت تحولات و لزوم توجه به خلاقیت عنوان کرد و گفت: سرعت تغییرات به قدری زیاد است که اگر شرکت‌ها از هوشمندی برخوردار نباشند، نمی‌توانند خود را در مسیر تغییر قرار دهند و آسیب خواهند دید. ضمن اینکه جبران این آسیب‌ها هم هزینه‌زاست. به این دلیل بنیان‌گذاران شرکت تصمیم گرفتند به سمت جوان‌گرایی در سطح مدیریت شرکت حرکت کنند و به تدریج در سطح ارشد شروع به واگذاری مسئولیت‌ها به جوانان شد.

کد خبر: ۱۲۰٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha