۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
لزوم برندسازی خرمای ایران در سطح جهان| سازمان خرما تاسیس شود
عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد:

لزوم برندسازی خرمای ایران در سطح جهان| سازمان خرما تاسیس شود

بوشهر- عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم برندسازی خرمای ایران در سطح جهان تاکید کرد و خواستار تاسیس سازمان خرمای کشور شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید نظام‌الدین موسوی ظهر امروز در نشست تخصصی خرما و صنایع وابسته در سالن لیان بندر بوشهر اظهار داشت: حمایت از تولید کنندگان خرما و نخلداران و تلاش برای بازاریابی این محصول، از اهداف برگزاری نشست تخصصی خرماست و باید راهکاری ارزشمند تدوین شود.

وی افرود: بر اساس آمار موجود تعداد ۹ استان کشور جزو تولیدکنندگان خرما محسوب می‌شوند که باید ساز و کار لازم برای بهبود وضعیت معیشتی نخلداران و تولیدکنندگان خرما فراهم شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: حضور بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در بحث صادرات خرما، درآمد ارزی را افزایش می‌دهد و البته پیش‌زمینه صادرات، کیفیت بخشیدن به محصول و بهبود صنایع تبدیلی و صنایع بسته بندی خرما است.

موسوی تصریح کرد: اکنون حدود ۳۰ درصد خرمای تولیدی کشور صادر و ۷۰ درصد در داخل مصرف می‌شود که باید بازار داخل را گسترده‌تر کرده و نگذاریم مصرف خرما فقط به فاتحه و روضه و ماه رمضان محدود شود.

وی خواستار برندسازی برای خرمای تولید داخل شد و گفت: تا زمانی که برندسازی خرمای داخل با کیفیت و دقت مطلوب صورت‌نگیرد به موفقیتی در بحث صادرات و حتی فروش داخلی نمی‌رسیم و باید برای برندسازی خرما در سطح جهان فعالیت کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تاسیس سازمان خرما نیز می‌تواند این محصول را سازماندهی کرده و مشکلات را کمتر کند و مجلس از این موضوع حمایت خواهد کرد.

کد خبر: ۱۲۰٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha