۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
امسال تعداد نواحی صنعتی آذربایجان غربی به ۱۳ ناحیه می رسد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی:

امسال تعداد نواحی صنعتی آذربایجان غربی به ۱۳ ناحیه می رسد

ارومیه – حاتمی، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی از ایجاد ۶ ناحیه صنعتی جدید در استان خبر داد و گفت: امسال تعداد نواحی صنعتی استان به ۱۳ ناحیه می رسد.

حسن حاتمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۷ ناحیه صنعتی و مابقی شهرک های صنعتی هستند که امسال با افزوده شدن ۶ ناحیه جدید تعداد نواحی صنعتی استان به ۱۳ ناحیه می رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این استان در اختیار این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی است، گفت: از مجموع شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان‌غربی، ۱۹ شهرک و هفت ناحیه صنعتی فعال است و  ۲۶ شهرک صنعتی نیز در حال تکمیل و واگذاری به واحدهای تولیدی و صنعتی هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر واحدهای فعال آذربایجان‌غربی در زمینه صنایع غذایی و کانی‌های غیرفلزی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این واحدها در زمینی به مساحت ۴۷۲ هکتار به بهره‌برداری رسیده و برای راه‌اندازی آنها ۱۹ هزار و ۲۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.ایجاد ۶ ناحیه صنعتی جدید در آذربایجان غربی

حاتمی در زمینه مسایل و مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی گفت: مشکلات پیش رو در توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی استان در حال حاضر اتمام زمین صنعتی در برخی از شهرک ها و نواحی صنعتی استان، معارضین محلی و پیگیری های لازم جهت یافتن اراضی مستعد و قابل تبدیل به زمین صنعتی به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی اضافه کرد: بزودی با اتمام مطالعات و تخصیص این اراضی، حدود ۳۰۰ هکتار زمین صنعتی به مجموع مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی استان افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال ٨٠ واحد صنعتی راکد در استان با رفع مشکلات، به چرخه تولید باز می‌گردد، گفت: برای بازگشت این واحدهای صنعتی به چرخه تولید ابتدا در کارگروه عارضه‌یابی صنعتی، مشکل این واحدها بررسی شده و پرونده آنها بر اساس نوع مشکل به کارگروه‌های رفع موانع تولید یا کارگروه اقتصاد مقاومتی فرستاده می‌شود.

حاتمی خاطرنشان کرد: شناسایی دقیق بنگاه های راکد، کمک به فعالسازی و معرفی واحدهای صنعتی به مشاورین در راستای رفع مشکلات، معرفی واحدهای صنعتی فعال به تشکلات باهدف جستجوی سرمایه گذار و برگزاری جلسات با بانکهایی که جانشین واحدهای صنعتی جهت استمحال تسهیلات هستند از اهم اقدامات شهرکهای صنعتی استان در جهت راه اندازی واحدهای صنعتی است.

کد خبر: ۱۲۰٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha