۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
اگر قبل از خرید هاست این موارد را نمی دانید لطفا دست نگه دارید!

اگر قبل از خرید هاست این موارد را نمی دانید لطفا دست نگه دارید!

اگر تازه کار هستید و اطلاعات زیادی درباره راه‌اندازی سایت ندارید ممکن است در انتخاب و خرید هاست با مشکل مواجه شوید.

به گزارش بازار، اگر تازه کار هستید و اطلاعات زیادی درباره راه‌اندازی سایت ندارید ممکن است در انتخاب و خرید هاست با مشکل مواجه شوید. از آنجایی که سایت‌ها و شرکت‌های زیادی در حوزه فروش هاست فعال هستند و بیشتر آن‌ها ادعا می‌کنند بهترین سرویس‌دهنده میزبانی وب هستند انتخاب یک هاست خوب می‌تواند برای بیشتر افراد دشوار باشد. اگر شما هم در دو راهی انتخاب هاست هستید و نمی‌دانید واقعا باید به دنبال چه چیزی بگردید در این مقاله همراه ما باشید. در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌کنند بهترین گزینه را برای میزبانی سایت‌تان انتخاب کنید و از انتخاب‌تان راضی باشید.

اگر قبل از خرید هاست این موارد را نمی دانید لطفا دست نگه دارید!

توجه به نوع سایت ساز

این روزها شرکت‌های زیادی هستند که ابزارهای مختلفی برای ایجاد وب‌سایت‌های زیبا ارائه می‌کنند و سعی دارند با بهترین سایت‌سازها رقابت کنند. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید سایت‌تان را راه اندازی کنید یا دوست دارید محتوایتان را به سرعت به دست مخاطبان‌تان برسانید این موضوع می‌تواند مزیت بزرگی برایتان باشد. مزایای این سایت‌سازها زیاد است و به شما کمک می‌کند راحت‌تر از قبل سایت‌تان را راه اندازی کنید. برخی از هاست‌ها قالب‌ها و ویژگی‌های متعددی برای سایت‌سازهایشان ارائه می‌کنند و بعضی از آن‌ها تنها چند قالب درون ساخت برای سفارشی سازی دارند. فقط به خاطر داشته باشید که سایت‌سازهای اختصاصی که در خود هاست هم دارند در واقع شرکت ارائه دهنده هاست نیستند.

وجود هارد SSD

هاست‌هایی که هارد SSD را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند در مقابل هاست‌هایی که از هارد HDD استفاده می‌کنند گران‌قیمت‌تر خواهند بود. با اینحال وجود چنین قابلیتی می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. همانطور که می‌دانید SSD ها بخش‌های متحرک کمتری دارند و کمتر از سایر موارد دچار مشکل می‌شوند. در چنین شرایطی سایت شما هم مدت زمان کمتری آفلاین خواهد بود.

علاوه بر همه مواردی که بیان کردیم سرعت انتقال داده در SSD ها نسبت به HDD بیشتر است و همین امر باعث می‌شود صفحات سایت‌تان با سرعت بیشتری برای بازدیدکنندگان بارگذاری شود. اگر سایت شما با سرعت بیشتری بارگذاری شود رتبه بهتری در موتورهای جستجو خواهد داشت و نرخ تبدیل بیشتری هم به دست خواهد آورد.

پهنای باند

 همانطور که می‌دانید پهنای باندی که هاست در اختیارتان می‌گذارد مقدار ترافیک و داده‌ای است که می‌تواند به سمت سایت شما جریان یابد و از سایت‌تان خارج شود. اگر در ماه بازدیدکننده زیادی ندارید به طور حتم نیازی به پهنای باند زیاد هم نخواهید داشت. بیشتر هاست‌ها پهنای باند خوب و معقولی برای شما در نظر می‌گیرند و می‌توانند نیازهایتان را برآورده کنند. با اینحال اگر سایتی دارید که ویدئوهای زیادی در خود دارد یا داده‌های مختلفی بر روی آن بارگذاری می‌شود پهنای باند می‌تواند گزینه مهمی برایتان باشد. مطمئن باشید که هاست انتخابی‌تان در صورت نیاز می‌تواند پهنای باند را افزایش دهد.

فضای ذخیره سازی

فضای ذخیره‌سازی هم یکی دیگر از مواردی است که به هنگام خرید هاست باید مدنظر داشته باشید. اگر سایت‌تان تصاویر و ویدئوهای زیادی ندارد زیاد جای نگرانی نیست. بیشتر هاستینگ‌ها در خود فضای ذخیره سازی زیادی دارند و محدودیتی برای این موضوع ندارند. اما به خاطر داشته باشید که فضای ذخیره‌سازی نامحدود به این معنا نیست که شما می‌توانید از هاست‌تان به عنوان سرویس ذخیره‌سازی داده‌هایی استفاده کنید که ربطی به سایت‌تان ندارند. بیشتر هاست‌ها محدودیت‌هایی برای ذخیره‌سازی انواع داده دارند و به شما اجازه نمی دهند هرطور که دوست داشتید داده‌ها را ذخیره سازی کنید.

مقیاس پذیری

مقیاس پذیری یکی دیگر از موارد مهمی است که به هنگام انتخاب هاست باید در نظر بگیرید. هاستی که انتخاب می‌کنید باید کمک‌تان کند در صورت افزایش ترافیک همه چیز به خوبی کنترل شود. موفقیت کمپین های بازاریابی یا ویدئویی به جلب توجه کاربران بستگی دارد.

هاستی را انتخاب کنید که در صورت نیاز بتواند شما را بدون آفلاین شدن یا داون شدن از هاست اشتراکی به سمت سرورهای مجازی خصوصی یا VPS انتقال دهد. در طولانی مدت باید بتوانید هاست‌تان را بر اساس نیازهای کسب‌وکاری که دارید مقیاس بندی کنید. بیشتر شرکت‌ها در طول زمان رشد می‌کنند و ترافیک‌شان نیز افزایش پیدا می‌کند. پس سرویسی که امروز انتخاب می‌کنید ممکن است پاسخگوی ترافیک ماه‌ها و حتی سال‌های بعدتان نباشد. اطمینان حاصل کنید هاستی را انتخاب می‌کنید که مقیاس پذیری خوبی دارد و بدون داون شدن امکانات بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد.

 دسترس پذیری

 بیشتر هاست‌ها کنترل پنلی دارند که به شما کمک می‌کند فایل‌ها و اکانت‌تان را به خوبی مدیریت کنید. با اینکه بیشتر هاستینگ‌ها از نرم افزار سی پنل برای این هدف بهره می‌برند اما هاست‌هایی هم هستند که کنترل پنل خودشان را دارند. به هنگام خرید میزبانی وب، اطمینان حاصل کنید که کنترل پنل موجود به راحتی در دسترس است و کاربرد ساده‌ای دارد. به کمک این ابزار باید بتوانید سایت‌تان را سفارشی سازی کنید و ساختار فایل‌هایتان را مدیریت نمایید.

 در کنار همه این مواردی که بیان کردیم باید از طریق FTP هم به سایت‌تان دسترسی داشته باشید. این یک روش ساده برای انتقال فایل به سایت یا دانلود فایل از سایت است.  به طور ایده‌ال حداکثر اندازه فایل برای انتقال باید بزرگ‌تر از اندازه فایل‌های شما باشد. اگر می‌خواهید هاست خوبی خریداری کنید به دنبال شرکت‌هایی باشید که محیط کنترل مبتنی بر وب هم دارند و به شما اجازه می‌دهند از بستر وب فایل‌هایتان را منتقل کنید.

پشتیبانی

پشتیبانی یکی از موارد مهمی است که بیشتر افراد به هنگام انتخاب هاست نادیده می‌گیرند و بعداً دچار مشکل می‌شوند. اگرچه همه ما امیدواریم مشکلی برای سایت‌مان پیش نیاید اما حادثه خبر نمی‌کند. گاهی از اوقات مشکلاتی ایجاد می‌شود که به کمک پشتیبانی نیاز خواهید داشت.

وجود افراد متخصص و با سواد یکی از مواردی است که شرکت‌های هاستینگ را از هم متمایز می‌کند. به عنوان مثال اگر سایت‌تان داون شد نباید زیاد منتظر پشتیبانی بمانید و باید بتوانید مشکل‌تان را در چند ساعت و حتی چند دقیقه حل کنید.

بیشتر شرکت‌های ارائه دهنده هاست پشتیبانی تلفنی و آنلاین ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته را دارند. علاوه بر این باید اطمینان حاصل کنید که شرکت مدنظر آپتایم خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد. برخی از شرکت‌ها هستند که ادعا می‌کنند هاست‌هایشان ۹۹ درصد آپتایم دارد. این موضوع بدین معنی است که سایت شما در سال ممکن است بیش از سه روز داون باشد.

موقعیت قرارگیری سرورها

موضوع دیگری که به هنگام انتخاب هاست باید در نظر داشته باشید موقعیت دیتاسنترهاست. گزینه ایده‌ال این است که سرورها از لحاظ جغرافیایی به شما و مخاطبان‌تان نزدیک باشد. داده‌های سایت هرچقدر مسافت کمتری را طی کنند سرعت بارگذاری‌شان بر روی سایت نیز بیشتر خواهد بود. بیشتر شرکت‌های فعال در حوزه هاست گزینه‌ای به نام CDN یا همان شبکه توزیع محتوا را در اختیارتان قرار می‌دهند. اگر مخاطب جهانی دارید این گزینه می‌تواند برایتان مفید باشد.

بک‌آپ گیری

خیلی از صاحبان سایت‌ها هستند که بک‌آپ‌گیری را گزینه مهمی نمی‌دانند و ارزش زیادی برای آن قائل نیستند. با اینحال بک‌آپ‌گیری اتوماتیک یکی از موارد مهمی است که در مواقع بحرانی می‌تواند شما را نجات دهد.

شرکت‌های ارائه دهنده هاست معمولا یک کپی از سایت و محتوای شما ایجاد می‌کنند و آن را در سرور دیگری ذخیره می‌نمایند. اگر مشکلی برای سایت‌تان به وجود بیاید(مثلا هک شود یا دیتاسنتر دچار آتش سوزی گردد) شما می‌توانید به کمک فایل‌های بک‌آپ محتوای سایت‌تان را برگردانید.

در چنین شرایطی قادر خواهید بود از طریق کنترل پنل‌تان این بک‌آپ‌ها را دانلود کنید و آن را در یک فضای ذخیره‌سازی مطمئن نگه دارید. مطمئن شوید که حداقل هر ماه یک‌بار بک‌آپ‌گیری می‌کنید و اطلاعات‌تان را در فضایی امن نگه می‌دارید.

 سخن نهایی

 خرید و انتخاب هاست برای افرادی که مبتدی هستند کار ساده‌ای نیست. در این مقاله سعی کردیم به نکاتی بپردازیم که بررسی آن‌ها کمک‌تان می‌کند انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید.

منبع: مدیر سرور

کد خبر: ۱۲۰٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha