۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
ترانزیت انرژی در دیپلماسی جدید اقتصادی کشور گنجانده می‌شود
مدیر کل دفتر هماهنگی‌های اقتصادی وزارت امور خارجه:

ترانزیت انرژی در دیپلماسی جدید اقتصادی کشور گنجانده می‌شود

قزوین-مدیرکل دفتر هماهنگی‌های اقتصادی وازرت امور خارجه گفت: ترانزیت انرژی و ترانزیت زمینی دو محور جدید اقتصادی است که در دیپلماسی جدید اقتصادی کشور گنجانده می شود.

به گزارش خبرنگار بازار،‌ مهدی محمدی شامگاه گذشته در نشست رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه در کشورهای مختلف که در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با حضور مسئولین استانی و ملی برگزار شد، اظهار داشت:‌ دیپلماسی جدید اقتصادی ایران در پی این است که بیشترین بهره وری از امکانات موجود ایجاد شود و به عبارت دیگر مواردی نظیر ترانزیت زمینی که تا حدودی مورد بی توجهی قرار گرفته است تقویت شود.

وی بیان کرد:‌توسعه صادرات از محصولات دانش بنیان و فناور نیز از دیگر مواردی است که به صورت جدی در دستور کار وزارت خارجه قرار گرفته است، چرا که امروز شرکت های دانش بنیان و فناور متعددی در ایران موفق به تولید محصولاتی ارزشمند شدند که صادرات آنها میتواند اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیرکل دفتر هماهنگی های اقتصادی وزارت امور خارجه عنوان کرد:‌ در حال حاضر در تلاشیم تا با ایجاد ارتباط موثر با ایرانیان مقیم خارج از کشور به تبادل تکنولویی و فناوری بپردازیم و از سوی دیگر بتوانیم قابلیت های فناورانه و دانش بنیان ایران را به دنیا و بازارهای مختلف معرفی کنیم.

محمدی افزود:‌رسیدن به صادرات محصولات دانش بنیان درگرو حمایت از شرکت های دانش بنیان و توسعه محصولات این شرکت هاست که در این زمینه تدابیری اندیشیده شده است، خوشبختانه استان قزوین نیز در این حوزه جزو استانهای پیشرو در کشور است که میتواند در این زمینه موفق باشد.

۵۰ درصد صنایع تولیدی کشور در محدوده قزوین واقع شده است

وی خاطرنشان کرد:‌ استان قزوین در موقعیت جغرافیایی ویژه ای قرار دارد که همین موقعیت کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی ارزشمندی را در اختیار این استان قرار داده است.

مدیرکل هماهنگی اقتصادی دفتر وزارت امور خارجه گفت:‌قزوین در گذرگاهی واقع شده است که بیش از ۵۰ درصد از صنایع تولیدی کشور را در محدوده خود دارد و از این رو میتواند با یک برنامه ریزی درست و هدفمند به محقق شدن اهداف اقتصادی و صادراتی کشور کمک کند.

محمدی افزود:‌ وزارت خارجه کشور در تلاش است تا ترسیم نقشه دیپلماسی اقصادی کشور محورهایی رابرای توسعه مبادلات اقتصادی تدوین و اجرایی کند.

تحقق اهداف صادراتی کشور با مشارکت بخش خصوصی قزوین امکان پذیر است

مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین نیز در ادامه با اشاره به برخی از توانمندی های صاداراتی استان قزوین اظهار داشت:‌ تحقق اهداف صادراتی برای رسیدن به رونق اقتصادی آن هم در شرایطی که دنیا در مقابل ایران ایستاده است و قدرت هایی بزرگ نظیر آمریکا در تلاشند تا با راه های مختلف اقتصاد ایران را مورد ضربه قرار دهند نیاز داریم که با حمایت بخش خصوصی داخلی در مسیر دفاع گام برداریم.

وی افزود:‌بخش خصوصی امروز مسئولیت بزرگی را برای ایجاد رشد اقتصادی در استان قزوین عهده دار شده است و تا کنون نیز در تجربیات مختلف توانمندی خود را به اثبات رسانیده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت:‌چه بخواهیم بپذیریم و چه انکار کنیم امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم که بخش خصوصی، تولید کنندگان و دولت باید در کنار یکدیگر برای عبور از این بحران تلاش کنند.

کد خبر: ۱۲۰٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha