۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
۳۵ میلیارد تومان برای تکمیل محور گنبد- اینچه برون اختصاص یافت
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

۳۵ میلیارد تومان برای تکمیل محور گنبد- اینچه برون اختصاص یافت

گرگان- محبوبی، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: امسال ۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای تکمیل محور گنبد- اینچه اختصاص یافته و امیدواریم پروژه در ردیف بودجه سال بعد قرار گیرد.

حسین محبوبی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: جاده گنبدکاووس به اینچه برون معروف به «جاده نفت» بخشی از پروژه بزرگ ترِ جاده گنبد- اینچه برون- آق قلا است که از سنوات گذشته عملیات آن آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: تعریض و جاده سازی مسیر از سمت آق قلا به سمت اینچه برون تا سه راهی انبارالوم انجام شده و امسال هم اعتبار در نظر گرفته شده برای آن پنج میلیارد تومان است تا بخشی از محور آسفالت شود.

وی اضافه کرد: اما عملیات اجرایی محور گنبد- اینچه که جاده ای جدید است هم از سمت دیگر در حال اجرا بوده و تاکنون ۱۰ کیلومتر از آن آماده شده است.

محبوبی گفت: امسال ۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات استانی به این پروژه اختصاص یافته و علاوه بر آن بنیاد مسکن هم در اجرای بخشی از محور همکاری می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان توضیح داد: طبق توافق با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مقرر شد از ظرفیت بنیاد مسکن برای تکمیل کیلومتر ۲۱ به بعد این محور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نقشه‌ها و مطالعات لازم تحویل بنیاد شده و آنها به صورت پیمانکاری پنج کیلومتر عملیات راهسازی انجام می‌دهند و اعتبار در نظر گرفته شده در این بخش هم ۱۰ میلیارد تومان است.

محبوبی تأکید کرد: با توجه به مهم و استراتژیک بودن جاده نفت و شکل گیری منطقه آزاد اینچه برون مسئولان مخصوصاً نماینده شهرستان، پیگیر ماده ۲۳ محور بوده تا در بودجه ۱۴۰۱ ردیف اعتباری بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: تمام اقدامات لازم در این راستا انجام شده و ما آن را به وزارت راه و شهرسازی ارسال کردیم و از آن جا به سازمان برنامه و بودجه رفته و امیدواریم که پروژه ملی و پایدار شود.

وی تصریح کرد: محور فعلی که در حال استفاده است ایمنی پایینی داشته و طول مسیر هم بیشتر است.

محبوبی با بیان این که طول جاده نفت ۵۴ کیلومتر بوده در حالی که محور فعلی ۷۰ کیلومتر است، افزود: با ایجاد مسیر جدید که دوبانده است و ایمنی بالایی دارد محور اختصاصی ترانزیتی خواهیم داشت.

کد خبر: ۱۲۰٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha