۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹
تامین ۴۵ هزار متر مکعب آب شرب استان بوشهر از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها
استاندار بوشهر خبر داد:

تامین ۴۵ هزار متر مکعب آب شرب استان بوشهر از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها

بوشهر- محمدی‌زاده استاندار بوشهر از تامین ۴۵ هزار متر مکعب آب شرب استان بوشهر از طریق آب‌شیرین‌کن‌های استان خبر داد.

احمد محمدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تامین آب شرب مردم استان بوشهر از اساسی‌ترین دغدغه‌های مدیران ارشد استان بوشهر است و برای این مهم برنامه‌ریزی ارزشمندی داریم.

وی افزود: از دیرباز تاکنون، بخش عمده آب استان بوشهر از استان‌های همجوار تامین شده و اکنون با تمام توان برای افزایش سهم استان در تولید آب تلاش و فعالیت می‌کنیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: مهم‌ترین برنامه استان برای کاهش وابستگی به سایر استان‌ها، ایجاد آب‌شیرین‌کن‌ها و همچنین نوسازی شبکه‌های آب برای جلوگیری از هدررفت آب است.

محمدی‌زاده تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، تاکنون حدود ۴۵ هزار متر مکعب آب توسط آب‌شیرین‌کن‌های استان تامین می‌شود و پروژه بزرگ آب‌شیرین‌کن بندر بوشهر با ظرفیت ۵۲ هزار متر مکعب نیز در دست اجراست.

وی بیان کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۵ هزار متر مکعب آب از آب‌شیرین‌کن بوشهر وارد مدار تولید شود و با احتساب ۴۵ هزار متر مکعب موجود، مجموعا ۷۰ هزار متر مکعب از آب استان را تا پایان سال، آب‌شیرین‌کن‌ها تامین می‌کنند.

استاندار بوشهر گفت: خشکسالی‌های پیاپی و هدررفت آب موجبات مشکلاتی در تامین آب شرب مردم شده که تسریع در پروژه‌های آب‌شیرین‌کن و همچنین نوسازی و اصلاح شبکه‌های انتقال آب، می‌تواند کمک شایانی به بهبود وضعیت آب استان کند.

کد خبر: ۱۲۰٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha