۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
حمایت ویژه از تولید و بخش کشاورزی در «طرح تقویت امنیت غذایی»
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

حمایت ویژه از تولید و بخش کشاورزی در «طرح تقویت امنیت غذایی»

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون، «طرح تقویت امنیت غذایی» را در ۱۵ ماده در همین راستا به تصویب رساند، گفت: حمایت ویژه از تولید و بخش کشاورزی نیز در این طرح لحاظ گردیده است.

به گزارش بازار، ذبیح الله اعظمی ساردویی دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه بحث نظارت بر حسن اجرای قانون همچنان مغفول مانده گفت: خیلی از نمایندگان مجلس هنوز آشنایی لازم با این مسئله را نداشته و برخی کمیسیون ها هم برای این موضوع وقت نمی گذارند.

وی در رابطه با کارکرد مجلس درمورد تحقق شعار سال به ویژه مانع زدایی از تولید اظهارکرد: «کمیسیون جهش تولید» اساساً با همین هدف تشکیل شده و کمیسیون های دیگر هم به فراخور کار خودشان، بخشی از کار را به این موضوع اختصاص دادند.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون، «طرح تقویت امنیت غذایی و مانع زدایی و پشتیبانی از بخش کشاورزی» را در ۱۵ ماده در همین راستا به تصویب رساند افزود: در این طرح علاوه براینکه بسیاری از موانع بخش کشاورزی شناسایی و حذف شده حمایت ویژه از تولید و بخش کشاورزی نیز لحاظ گردیده است.

اعظمی ساردویی همچنین تصویب «قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی» را از بهترین اقدامات دیگر مجلس یازدهم در این راستا خواند و گفت: اگر الان کشاورزان ما با رغبت گندم می کارند به خاطر تصویب همین قانون و حذف موانع است.

این نماینده مجلس تداوم در صادرات محصولات را یکی از اصلی ترین شروط رونق صادرات دانست و افزود: کشور ما با وجود ظرفیت های بزرگ اما در صادرات محصول به کشورهای همسایه سهم بسیار کم و ناچیزی دارد.

اعظمی ساردویی نظارت دقیق تر مجلس بر حسن اجرای قوانین را ضروری خواند و گفت: نظارت بر اجرای قوانین و شناسایی خلأهای قانونی، بیشتر از وضع قانون کمک کننده و اثرگذار است.

کد خبر: ۱۲۰٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha