۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
بریتانیا، برگترین اقتصاد دیجیتال اروپا| آمریکا در صدر جدول قرار دارد
تحقیقات موسسه &Strategy نشان داد؛

بریتانیا، برگترین اقتصاد دیجیتال اروپا| آمریکا در صدر جدول قرار دارد

تحقیقات انجام شده توسط موسسه &Strategy نشان می دهد که بریتانیا بزرگترین سهم اقتصاد دیجیتال در اروپا را از آن خود کرده است.

به گزارش بازار؛ بر اساس تحقیقات انجام شده، بریتانیا بزرگترین سهم اقتصاد دیجیتال در اروپا را از آن خود کرده است. با اینحال گفته می شود همچنان سهم ایالات متحده از اقتنصاد دیجیتال، ۱۰ برابر بریتانیا است.

گفته می شود از آنجا که بریتانیا به دنبال بهبودی اقتصادی ناشی از شوک های متعدد حاصل از برگزیت، کووید-۱۹ و تورم اقتصادی همراه آن است، نوآوری دیجیتال در قلب موفقیت اقتصادی آینده این کشور قرار خواهد داشت. 

از آنجایی که اهمیت فناوری دیجیتال از زمان همه‌گیری جهانی اهمیت بیشتری پیدا کرده، در حال حاضر رقابتی تنگاتنگ میان کسب و کارها در اقصی نقاط جهان بر سر موفقیت در این سبک جدید از اقتصاد است.

در این میان، تحقیقات جدید انجام شده توسط &Strategy نشان می‌دهد که اقتصاد دیجیتال بریتانیا در حال حاضر تا حد بسیار زیادی از نزدیک‌ترین رقبای خود جلوتر است. در حال حاضر کشورهایی که بزرگترین اقتصادهای دیجیتال را دارند، آمریکا با ۷۷۱ میلیارد دلار، چین با ۳۱۷ میلیارد دلار و ژاپن با ۱۶۴ میلیارد دلار از این بازار بزرگ سهم دارند. با این حال، در حالی که بریتانیا تا حدودی با آنها فاصله دارد - ارزش اقتصاد دیجیتال این کشور بیش از ۱۰ برابر کوچکتر از ایالات متحده است.

Digital economy market value (US $) of top 15 countries


به عنوان مثال، ارزش اقتصاد دیجیتال بریتانیا بیش از ۲۰ میلیارد دلار بالاتر از کره جنوبی است که مدت هاست به عنوان یک مرکز فناوری آسیایی برای رقابت با ژاپن در نظر گرفته می شود. با اینحال، بریتانیا از سایر همتایان اروپایی خود در اقتصاد دیجیتال جلوتر بوده و با نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی آلمان که ارزش اقتصاد دیجیتال خود را حدود ۱۰ میلیارد دلار کمتر از بریتانیا اعلام کرده، فاصله زیادی دارد. 

&Strategy با رتبه بندی هر کشور بر اساس ۸۶ شاخص، در پنج جبهه کلیدی، این مقادیر را تعیین کرد. این تحلیل باعث شد تا محققان مبانی، استعداد، نوآوری، پذیرش و تولید محلی اقتصادهای دیجیتال را در حدود ۱۰۹ کشور ارزیابی کنند.

کد خبر: ۱۲۰٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha